Wpis z mikrobloga

@kubekwp: Są różne metody, od mega konserwatywnych, po takie luźniejsze.

Osobiście uważam że zobowiązania nie powinny przekroczyć łącznie ok. 30% dochodów (kredyty, leasingi itd.)

Oczywiście różnie to się skaluje, bo jak masz 5K, to te 30% to mnóstwo, ale jak masz 15k, to nawet za 50% spokojnie się utrzymasz.

Najbardziej konserwatywna z https://www.financialsamurai.com

(Wartość auta względem rocznych zarobków)
10% lub mniej – finansowy samuraj stworzony do bogactwa i finansowej niezależności
11%-25%
  • Odpowiedz
@korsek89: Badałem temat i nie mogę się z Tobą zgodzić. Szukałem auta w leasing za około 150k bo taki limit w Pl mamy. Okazało się ze nie ma w tej cenie tego czego szukam. To czego szukam kosztowało około 190k. Zacząłem chodzic po salonach z zapytaniem o rabaty i zawsze zniżka była w okolicach 15-20% plus bonusowe graty jakieś. Wiec nie możesz mówić o takim samym aucie. Bo auto za 150
  • Odpowiedz
@kubekwp: raczej perspektywa, mam klka calow finansowych na najblizszy okres + kredyt. Kredyt jest priorytet numer 1. Jakby nie dostalem zadnego spadku, nie mam dziadka ani babci z mieszkaniem/domem starych tez. Wiec tak naprawde lece od totalnego zera. Mam tez w glowie zawsze takie cos: rata kredytu + nadplata + zabezpieczenie w razie czegos + jedzenie + oplaty + wydatki drobne. Obecnie jestem zapiety na maksa czyli zyje od 1 do
  • Odpowiedz
@smokingcat: jaka jest niby różnica w przyjściu z gotówką a wzięciu leasingu? Finansowo dla salonu żadna a i dają rabaty często jeszcze wyższe kiedy zdecydujesz się na ich finansowanie. Poza tym nie chce mi się wierzyć w 20% rabat na auto za 190k, takie rabaty są dla klasy premium gdzie jest z czego zbijać.
  • Odpowiedz
@smokingcat: chodziłem z gotówką ale przy wysokim dochodzie bardziej mi się spinają auta w leasing, na 24 miesiące i potem sprzedaż i nowe niż gotówką i amortyzacja 30 miesięcy. Btw co kupiłeś? :)
  • Odpowiedz
@korsek89: no wlasnie abonamentem, bo masz wtedy fakturke zwykla za abonament. Ja tak prywatnie sobie ciułałem w 2k18-2k19 za 1k brutto i30 bez opłat na start, z ubepieczeniem, oponami itd., tylko za paliwo placilem. Jak sobie liczyłem, to taniej mi to wyszło, niż miałbym jakiegoś gruza na własność (lvl wtedy 21/22 wiec ubezpieczenie drogie XD)
  • Odpowiedz
@smokingcat: trochę się nie zgodzę. Wszystko zależy od tego jak dobierzesz leasing, na jakich warunkach, tak samo zresztą jak kredyt na mieszkanie. Sytuacja o której piszesz ma miejsce w przypadku kiedy bierzesz auto w najem (0%, wkładu, niska rata, maksymalny możliwy wykup), wtedy dochodzi do sytuacji, w której leasing wynosi 120%, wtedy rabat się równoważy i faktycznie "dopłacasz" do auta. Jednak dalej da się dostać spory rabat, ogarnąć sobie leasing na
  • Odpowiedz
@korsek89: oj w błąd wprowadziłem komentarzem. Nie zakupiłem bo pandemia jebnela. Opowiadaj czemu leasing Ci bardziej . Bo ja nie kumam właśnie czemu ludzie mówią o tym ze się leasing opłaca. Ja Chodziłem za l200 mitsu ale słabe wyposażenie, przymierzałem się do GLB diesle ale... jebnela pandemia i się wydygalem ze niestabilnie będzie. Czekam wiec aż zamortyzuje stare auto (jeszcze 18m-cy) i pozostaje przy GLB. Tak by się w 150k zł
  • Odpowiedz
@Aleksy1234: Dobra, masz swoje argument my a ja swoje. I nie wiem kto ma racje. Podejdźmy do tego od drugiej strony. Salon może sprzedać auto Tobie w leasingu za 101% i mi za gotówkę i poniosę kosz 100%.
Leasing jako produkt nie kosztuje chyba 1% wartości auta. Wiec albo salon Ci go kredytuje albo bank. Skądś musi ta różnica zostać opłacona. Jak pisałem wcześniej- chodziłem z gotowa po salonach i wszędzie
  • Odpowiedz
@cadcadcad: Bardzo prosto. Większość z nich należy do tych biednych i uciskanych przez rząd przedsiembiorcufff.

Są one im potrzebne żeby ich firmy wygenerowały jak największy koszt żeby odpisać sobie to od przychodu i zapłacić jak najmniejszy lub w ogóle podatku dochodowego.

Podatki płaca tylko osoby na etacie którzy fundują reszcie fajne życie.
  • Odpowiedz
@smokingcat: raz że moja i żony grupa zawodowa i często łapie dobre promocje przy leasingu, dwa to jak już pisałem okres leasingowania, krótszy niż amortyzacja co w perpsketywie np 10 lat daje z 30k różnicy w podatku dochodowym przy jednym aucie(5 leasingow zamiast 4 amortyzacji), a trzy to koszt leasingu można dobry ugrać odpowiednią wpłata początkową. Do tego zasad podstawowa tj. nie nastawiać się na konkretną furę tylko segment, a po
  • Odpowiedz
@smokingcat: myślę, że wszystko zależy od doświadczeń. Jeżeli masz 20-30% na wkład, to finalny koszt pożyczki nie będzie taki wysoki. Wszystko zależy też od tego kiedy szukałeś auta, w tej chwili ciężko o jakiekolwiek rabaty na samochód, bo na stockach brakuje aut.

Ja mówię o ofertach, które porównywałem, z takimi samymi rabatami dla os. fizycznej i firmy. Przy rabacie rzędu 30% za auto, te pare % za leasing tak nie boli,
  • Odpowiedz
@korsek89: Siądę jeszcze raz do obliczeń jak będę miał już zamortyzowany stary pojazd. Wezme pod uwagę twoje sugestie. Co do modelu kupowania - mam typ auta i opcje które musza być, marka i model egal. Van lub suv. Ogrzewanie i chłodzenie sterowane z telefonu, spalanie koło 7l.
  • Odpowiedz