Wpis z mikrobloga

W firmie mamy kie venge z 2010 diesel. Nie znam się na motoryzacji i mógłby mi ktoś powiedzieć czy to norma w dieslach, że sprzęgło na 1 biegu tak rwie xD? Od 2 lat mam prawko i zawsze siedziałem w starych benzyniakach i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby mi auto zgasło nawet na solidnym wzniesieniu. Tutaj milimetr podniosę girę za szybko i ruszam gwałtownie, że aż mnie telepie a na wzniesieniu mi gaśnie. Trochę się cholera stresuję przez to jakieś rady co do ruszania na wzniesieniu?
#motoryzacja
  • 12
@Drago380 Nowy samochód i trzeba nauczyć się nim jeździć. Normalne. Ja miałem zawsze sedany a teraz mam SUVa i miałem też wrażenie, że coś jest nie tak. Daoem się przejechać koledze, który ma taki sam i powiedział, że jest wszystko tak jak u niego.
A panowie zapomniałem dopisać jeszcze jedną istotną rzecz xD. Z ciekawości w necie oglądałem to auto i wszędzie były skrzynie 6 biegowe. Tutaj jest skrzynia 5 biegowa. Z tego co wiem podobno była wymieniana a oprogramowanie zostało z 6 biegowej.
A panowie zapomniałem dopisać jeszcze jedną istotną rzecz xD. Z ciekawości w necie oglądałem to auto i wszędzie były skrzynie 6 biegowe. Tutaj jest skrzynia 5 biegowa. Z tego co wiem podobno była wymieniana a oprogramowanie zostało z 6 biegowej.


@Drago380: No i masz odpowiedź :)
@Drago380: kiedyś dali mi do jazdy fabrycznie nowego fiata doblo z dieslem 1.6, ruszałem nim z dwójki bo na jedynce albo mi szarpał, albo rwał kapcia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Koronanona: może po prostu nie ma koła dwumasowego, w dieslu bez dwumasa niestety mocno przenoszone są drgania i taki efekt jest poszarpywania, tak samo się dzieje jak zmienisz sprzęgło z dwumasa na jednomas chociaż Ci co zmienili w większości udają, że nie ma różnicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Koronanona: nie koniecznie #!$%@?, ja mam diesla który występuje w wersji 120 konnej i 92 konnej, 92 konna ma jednomas 120 konna ma dwumas, u mnie poszarpuje i przenosi drgania (jeździłem kilkomat każdy ma tak samo) a wersja z dwumasem rusza ultra płynnie ¯\_(ツ)_/¯ Tak, ten typ tak ma, nic nie jest zepsute.