Wpis z mikrobloga

Mógłby ktoś wyjaśnić skąd u Polaków ta miłość do germańskiej części Europy? Mam na myśli to, że wiele Polaków emigruje do krajów niemieckojęzycznych, Holandii, UK itd,i uczy się tamtejszych języków, choć mówią że robią to niechętnie, bo ani kraj, ani kultura ich w ogóle nie interesuje (po prostu...fuck logic).
Najczęściej przytaczane argumenty świadczące o takim zachowaniu to:

Względy ekonomiczne
- Emmm.... Jak dla mnie słaby argument, aczkolwiek wiem, że zaraz ktoś go tu przytoczy, a wolałbym tego uniknąć.

Tamtejszy porządek
- Hmm, niby tak, aczkolwiek jak dla mnie wcale tak nie jest. Osobiście drażniłby mnie ten ,,porządek" w Niemczech czy Austrii, no ale ja po prostu nigdy nie byłem fanem germańskiej Europy. :)

Łatwość życia
- No nie sądzę, by było tam lepiej niż w Polsce, aczkolwiek nie znam się.

Pytanie też po co takie osoby tam wpuszczać? Jak dla mnie powinien być jakiś test ze znajomości kultury, polityki już po wtargnięciu na terytorium państwa. Tymczasem kraje germańskie wpuszczają do siebie każdego jak leci... Jak dla mnie to absurd. W UK już tak napaskudziliście, że nie dziwota, że Anglicy się zdecydowali na Brexit.

#polska #europa #niemcy #austria #szwajcaria #holandia #belgia #wielkabrytania #dania #norwegia #szwecja #jezykangielski #jezykniemiecki #jezykniderlandzki #jezykszwedzki #jezykdunski #jezyknorweski
  • 147
@murarz13: Łatwiej to znaczy?
Z tego co czytam, słucham i dowiaduję się od innych osób to wcale tak łatwo nie jest. Podobna ilość zbędnej biurokracji, zacofanie technologiczne, dość bezpośredni i egoistyczni ludzie, i tą ich mentalność nastawiona na pilnowanie czasu, ,,porządek", gdzie sąsiad donosi na sąsiada...ech..
A czy ładniej czy nie to już kwestia gustu. Mnie w krajach germańskich jakoś nic nie urzeka, a od gór wolę morze. :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 48