Wpis z mikrobloga

@maly_ludek_lego: Nic nas nie czeka dopóki sprzęt nie nadąży za możliwościami silnika. Nauczcie się dzieci, że pokazówka silnika, a implementacja takiej grafiki do gry to dwie różne rzeczy.

Jeszcze ten tag od PS-a, gdzie to właśnie przez konsole gry się nie rozwijają xD
CPU: 8-rdzeniowy, 3,5 GHz (zmienna częstotliwość), zmodyfikowana architektura Zen 2

GPU: 10,28 TFLOPS, 36 CUs (2,23 GHz, zmienna częstotliwość), zmodyfikowana architektura RDNA 2

Pamięć operacyjna: 16 GB GDDR6/256-bit

Przepustowość pamięci: 448 GB/s

Pamięć wewnętrzna: customowy dysk SSD 825 GB

Przepustowość I/O (wejście/wyjście): 5.5 GB/s (surowa), 8-9 GB/s (skompresowana)

Możliwość rozszerzenia pamięci: dysk SSD (NVMe)

Pamięć zewnętrzna: wsparcie dla dysków HDD poprzez USBDysk optyczny: 4K UHD Blu-Ray


@ironlelele: Że niby to jest
@Logytaze: To teraz sprawdź ile osób korzysta z RTXów do grania. Podpowiem Ci - najpopularniejszym GPU w statystykach steam dalej jest GTX1060 i inne karty z serii 1xxx, oraz 4 rdzeniowe procesory. Ponad 60% osób gra w 1080p. No to teraz wyjaśnij mi kto tu spowalnia rozwój gier według Ciebie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ironlelele: @DBR9: Zapomnieliście, że rynek PC rozwija się z roku na rok, a konsola będzie gniła na tych podzespołach przez następne 8 lat. Deweloperzy gier to wiedzą i równają się do gorszych konsol ¯\_(ツ)_/¯
@Logytaze: @ironlelele: Dokładnie tak, nie dość że na 1060, to ponad 40% ma 4 rdzenie, 8 posiada nieco ponad 13 procent. Więc jeśli uważasz że to konsole ograniczają rozwój, najpierw zaznajom się z tym na czym grają pcmr...
Twórca nie będzie ładował full siana w technologię, żeby mogło ją wykorzystać mniej niż 10% graczy PC... To że Ty masz RTX 3090 to nie znaczy że wszyscy go mają ( ͡
@Logytaze: Poza tym dalej zastanów się jak istnienie konsol wpływa na jakość gier na PC - czy gdyby konsol nie było, to nagle wszystko byłoby optymalizowane pod RTX3080, którego używa jakiś procent wszystkich graczy? Weź to na logikę.
@DBR9: Mówię o tym jak będzie wyglądał rynek gier w najbliższych latach. Dlaczego niby porty na konsole zawsze wyglądają jak gówno? Bo wycina się content z PC-towych wersji.