Wpis z mikrobloga

Która z tych starszych części chodzi mi konkretnie od jedynki do czwórki ma najbardziej przystępne sterowanie? Próbowałem się zabrać do dwójki jakiś czas temu, ale jest to tak archaiczny gameplay, że mimo szczerych chęci nie dałem rady. Chciałem dać szanse serii, bo jestem z połowy 90-tych, większość kultowych produkcji ograna, a mam wrażenie, że ominęło mnie coś ikonicznego. Dzięki i pozdro.
#silenthill #hideokojima #gry
  • 12
@Rad-X: żadnych patchy, które by mogły chociaż to trochę naprawić? Czwórka się różni, ale na korzyść? Dwójkę zainstalowałem enhanced z dodatkowymi usprawnieniami dot. sterowania czy tekstur, bardzo chciałem, ale poległem.
@halun3k: Moim zdaniem odpowiedź brzmi: wszystkie wymienione przez Ciebie części mają tak toporne sterowanie. W czwórce dodatkowo większy nacisk jest położony na walkę wręcz, co może jeszcze bardziej frustrować. O ile mi wiadomo, druga część ma poziom trudności "Story mode" (czy coś takiego), który pozwala poznać fabułę bez utykania na walce z potworkami. Możliwe, że pozostałe gry też posiadają tryb opowieści.
@halun3k: szczerze, to te gry przechodziłem na trainerach. Liczyła się historia dla mnie, a walki mnie nie jarały tak mocno. Zwłaszcza że ilość otrzymanych obrażeń wpływa na zakończenia
@Doctor_Pleasure: Dziękuję za odpowiedź natomiast dodam, że te części, które wymieniłem są najlepsze przynajmniej według zagorzałych fanów, więc innych nie biorę pod uwagę. Z tego co się orientuję to zagadki mogę zaznaczyć na hard, a walkę na easy. Wiesz ta praca kamerą, no nic spróbuję w najbliższym czasie jej dać kolejną szansę.
@Rad-X: Wolałbym naturalnie poznać koniec historii, nie skupiać się na tym, żeby było jakieś konkretne skoro to będzie
@Doctor_Pleasure: Tak PC. Nie lubię używać żadnych wspomagaczy, już chyba wolę mieć mniejszy komfort psychiczny, ale większą satysfakcję jak uda się mi całą przejść bez udogodnień. Sama walka mi nie przeszkadza jakoś specjalnie, najbardziej mnie #!$%@? sterowanie/praca kamery.
@halun3k: silent hille 2,3,4 mają możliwość zmiany schematu kontrolowania postaci między 3D a 2D (w czwórce chyba domyślnie jest 2D). 3D to jest nic innego jak archaiczny 'tank controls' znany z pierwszych residentów, czyli wciśnięcie kierunku ruchu sprawia że postać tam idzie, ale jej twarz, czyli kierunek w którym będzie oddawała strzały, będziesz musiał dodatkowo skorygować, bowiem będzie zablokowany tylko w jednym kierunku. W 2D, tam gdzie wciśniesz kierunek ruchu to