Wpis z mikrobloga

@Ranger: da sie sterowac trymerami wysokosci, wynaga to troche wprawy. Sterownosc kierunkowa moze zostac osiagnieta manipulujac silnikami.

W przypadku awarii silnikow najwiekszy zasieg jest osiagniety poprzez utrzymywanie predkosci minimalnego opodania (najwiekszego zasiegu) a klapy zwiekszaja opory.

Uzycie klap awaryjnie moze miec sens np przy naglej potrzebie sforsowania wysokiej przeszkody. Umozliwiaja one osiagniecie kąta najlepszego wznoszenia
@Ranger: W przypadku utraty silników często da się sterować klapami w ograniczonym zakresie - uruchamia się wtedy (zazwyczaj samoczynnie) turbina RAT jako zapasowe źródło energii elektrycznej. Potrzebuje ona odpowiedniej minimalnej prędkości, aby być w stanie generować prąd. Klapy mają zaś określoną dopuszczalną maksymalną prędkość do ich wypuszczenia, więc zwykle żeby mieścić się w tym zakresie prędkości, można je wypuścić w takiej sytuacji tylko do pewnego stopnia.

Przy pomocy klap nie zwiększysz