Wpis z mikrobloga

#abcdetailingu Lekcja jedenasta: Plastiki zewnętrzne

Posiadacze leciwych gruzików z plastikowymi zderzakami często borykają się z problemem wyblakniętego tworzywa co znacząco postarza samochód wizualnie. Kto z nas nie widział Opla Corsy B z płowymi zderzakami? Także i na to są sposoby. Jednak zanim przejdziemy do nich musimy przygotować materiał do pracy. Dobrze jest samochód umyć na dwa wiadra a potem zderzaki, które będziemy odnawiać, wymyć dokładnie za pomocą APC w wysokim stężeniu (np. Koch GS 1:5) oraz pędzelka. Po wszystkim należy spłukać powierzchnie na której pracowaliśmy.

Teraz możemy przejść do części właściwej.
1. Metoda chemiczna – tu z pomocą może nam przyjść jakże majestatycznie nazwany OVATROL POLYTROL. Czym on jest? Środkiem do zabezpieczenia i konserwacji tworzyw sztucznych, który odnawia i odżywia powierzchnie. Ma formę lakieru śmierdzącego rozpuszczalnikiem. Osobiście nakładam go gąbką. Produkt daje niesamowite efekty ale jest też dość wymagający w pracy. Płyn należy położyć w pierwszej warstwie. Druga można kłaść po około 8 godzinach, po drugiej warstwie najlepiej odstawić samochód na 24 godziny. Warto nie narażać samochodu na wilgoć. Kiedyś położyłem pierwszą warstwę wieczorem i skończyło się tak, że z powodu rosy miałem jaśniejsze mazy na zderzaku. Druga warstwa pomogła. Trwałość? Do roku a nawet dłużej. Dużo zależy od tego jak będziemy samochodu używać i o niego dbać.
2. Metoda mechaniczna – plastiki traktujemy opalarką. Ważne jest by powierzchnia była sucha i czysta. Krople wody na powierzchni będą powodować, że w tych miejscach powstaną jaśniejsze plamy. Oczywiście można je potem poprawić. Czyste musi być na wypadek gdyby trafiło się nam ziarenko piasku, może ono na stałe wtopić się w plastik. Warto z tego powodu umyć cały samochód przed operacją, by w czasie pracy żaden syf z karoserii nie opadł na zderzak czy też nadkole. Na początku warto przeprowadzić próbę w mało widocznym miejscu. Opalarka na maxa, czekamy aż osiągnie temperaturę roboczą i z odległości 5 centymetrów podgrzewamy plastik. Po 2-3 sekundach powinniśmy zobaczyć jak w miejscu grzania powraca czarny kolor. Jeżeli wszystko idzie po naszej myśli płynnym ruchem działamy na całej powierzchni. Proces dość czasochłonny. Trwałość? Do kolejnego utlenienia czyli minimum jakieś 5 lat. Po wszystkim, gdy plastik dobrze wystygnie (nie pomagamy mu wodą!) możemy dodatkowo zabezpieczyć powierzchnię jakimś środkiem do plastików np. patrz punkt pierwszy. Dobrze sprawdzi się też większość dressingów do opon, w internecie doskonałe opinie zbiera produkt firmy 303 Aerospace. Należy pamiętać, że nie każde tworzywo da się tak odnowić. W większości aut zderzaki, nakładki nadkoli i progów poddadzą się łatwo ale już lusterka, klamki czy obudowa podszybia nie klęknie przed opalarką i prędzej się stopi.

Na zdjęciu efekt działania opalarki na zderzakach z Land Rovera Freelandera z 2001 roku. Efekt widoczny gołym okiem.

#detailing #cardetailing #autodetailing #samochody #motoryzacja
vlodek2532 - #abcdetailingu Lekcja jedenasta: Plastiki zewnętrzne

Posiadacze leciw...

źródło: comment_1633888330o2cR9Aam3RCGEyQP7mV1X1.jpg

Pobierz
  • 13
@vlodek2532: będzie robione. Do tej pory umyłem pierwszy raz od zakupu samochód ręcznie, według Twoich porad. Wyczyściłem i obleciałem wnętrze poor boyem. Nałożyłem dressing na opony i felgi będę regularnie czyścił APC, rzadziej krwawą felgą. Na insekty używam tego Plaka którego polecałeś. Jakoś sam na niego trafiłem i zauważyłem, że daje radę.

Mam kilka zewnętrznych elementów z plastiku gumy, przyda im się zobaczyć trochę ovatrolu.

Jeszcze myślę o jakimś wosku, czy
@vlodek2532: haha wrzuciłem od Michała na Michała znowu. Wietrzy się, żeby gumy balonowej nie było czuć xD

Album na imgurze niżej.
https://imgur.com/a/FHwOXv5

Tę listwę za klapą bagażnika koniecznie muszę wyczernić.
Na boczkach niektóre zabrudzenia, wydaje mi się, że to nie są rysy, nie zeszły. Chętnie wysłucham, czy powinny.

Dresing dał fajny efekt na nawiewach, środku kierownicy, pokrętle od świateł, boczkach foteli, plastikach przy prowadnicach. Ramka radia i plastik między kierownicą a
krabat - @vlodek2532: haha wrzuciłem od Michała na Michała znowu. Wietrzy się, żeby g...

źródło: comment_1633892273BOYZZ5H8GLOM4ncsSQMDz6.jpg

Pobierz
@vlodek2532: traktowanie plastików opalarką przerabiałem na dwóch samochodach z różnych stuleci i prawdę mówiąc nie polecam. Efekt jednolitego koloru może być na początku trudniej uzyskać, a przy mocnej opalarce łatwo stracić fakturę materiału. Kolor u mnie w obu przypadkach trzymał się maksimum jakieś 3 miesiące.
@vlodek2532: można też kupić "czernidło" do plastików - dostępne chyba w każdych Auchanie i podobnych, jak miałem Corsę z czarnymi zderzakami to taki preparat działał cuda
@vlodek2532: Robiłem opalarką plastiki w Corsie B i naprawdę ładnie to wyszło. Polecam każdemu, kto ma 30 minut wolnego czasu, bo samochód wygląda młodziej i kolor nie schodzi po deszczu, myjni czy miesiącu czasu jak w przypadku plaków czy innych czernideł.