Wpis z mikrobloga

Nowa Skoda Fabia 3 Kombi Classic 2022' 1.0 MPI 60 KM :-)

Witam. Zamówiłem nową Fabię. Kilka słów o moim obecnym samochodzie. W tej chwili posiadam Volkswagena Golfa IV 1.4 16V 75 KM z roku 2003 z 195 000 przebiegu. Kupiłem go dokładnie 3 lata temu przy 140 000 km. 3 miesiące później zainstalowałem LPG przy przebiegu 145 000 km.

A teraz czas kupić coś nowego. Przed VW Golfem miałem 2 inne samochody, które strasznie mnie zawodziły, a VW Golf okazał się bardziej niezawodny (chociaż od czasu do czasu zdarzają się drobne usterki, zwykle na drobne naprawy muszę wydać 500-1000 zł co 10 000 km).

Mój poprzedni plan był taki, żeby tym Golfem pojeździć jeszcze 2 lata, a dopiero następnie zakup Skody. Ale z wiadomości, że nie będzie Fabii 4 Kombi postanowiłem przyspieszyć proces zakupu nowego auta, bo najprawdopodobniej rok 2022 będzie ostatnim rokiem produkcji w tej wersji nadwozia. A potrzebuję naprawdę większego bagażnika (w Golfie jest 330L, ale ponieważ tam jest koło zapasowe to bardziej jak 230L - w wersji Fabia Combi (Estate) bagażnik to 530L, więc nawet po wsadzeniu koła zapasowego pozostanie 430L, a nawet później po zmianie kół z 15" na 16" nadal będzie około 400L wolnego miejsca).

Więc teraz kupuję nową Skodę Fabia Kombi Classic z silnikiem 1.0 MPI 60 KM. Konfiguracja to wersja Ambition + dodatki: czarny lakier, przedni podłokietnik z dodatkowymi wejściami USB, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przyciemniane szyby, pakiet na bezdroża, skórzana kierownica, przygotowanie do haka holowniczego + gratis mata bagażnika i dywaniki. Cena miała wynosić 68 590 zł, ale zaokrągliśmy do 68 500 i to była cała zniżka, jaką udało mi się uzyskać, podobno dealer ma niewielkie prowizje od Fabii, a teraz jest znacznie większy popyt niż podaż.

Jeszcze przez kilka miesięcy będę jeździł Golfem, bo szacowany czas dostawy Skody to 6 - 9 miesięcy. I to i tak „krótszy czas oczekiwania”, bo nie zamawiałem wielu akcesoriów elektronicznych. Z dużą ilością elektroniki mógłbym czekać nawet cały rok. Także w przypadku nowego auta zamierzam po jakimś czasie zamontować LPG. Planuję też używać tego nowego samochodu przez co najmniej 12,5 lat lub 300 000 km (prawdopodobnie będę jeździł 18-24 tys. km rocznie).

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników VAG / Skoda.

a.....i - Nowa Skoda Fabia 3 Kombi Classic 2022' 1.0 MPI 60 KM :-)


Witam. Zamówi...

źródło: comment_1638968547jxYTjVACywKLWGA0lirG8s.jpg

Pobierz
  • 226
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MZ23: przepustnica nie otwiera się do końca, po zdjęciu tego ogranicznika jest 85 koni realnie, plus poprawa zapłonu i dawki paliwa daje koło 90. Oczywiście zależy od egzemplarza, ale około tyle wychodzi
  • Odpowiedz
@Morwi: Pozdrawiam kolegę Golfiarza. Dla osłody mogę powiedzieć, że była jeszcze wolniejsza jednostka 1.9 w dieslu ;) (ale też bardziej wytrzymalsza, 1.4 benzyna jak odpowiednio dbany zrobi tak około 350-380k km bez remontu silnika, a ten wolnossącym dieslem można próbować dobijać się do miliona km).
  • Odpowiedz
@adam-antoszewski: widzę że zaczęło się #!$%@?, jeżeli taki silnik Ci pasuje, masz temperament spokojnego kierowcy to Ci wystarczy taki silnik. Te silniki raczej są bezproblemowe, czasami miały problemy z wrzucaniem biegów i "stukającym" sprzęgłem, jeżeli bierzesz FL nie powinno być tych problemów. Natomiast co mnie w@uriwa w skodzie to to że ubezpieczenie nawet w pakiecie dilerskim jest stosunkowo drogie, bo wszyscy nieudacznicy od przedstawicieli po dostawców pizzy latają zazwyczaj skodami i
  • Odpowiedz