Wpis z mikrobloga

Nowa Skoda Fabia 3 Kombi Classic 2022' 1.0 MPI 60 KM :-)

Witam. Zamówiłem nową Fabię. Kilka słów o moim obecnym samochodzie. W tej chwili posiadam Volkswagena Golfa IV 1.4 16V 75 KM z roku 2003 z 195 000 przebiegu. Kupiłem go dokładnie 3 lata temu przy 140 000 km. 3 miesiące później zainstalowałem LPG przy przebiegu 145 000 km.

A teraz czas kupić coś nowego. Przed VW Golfem miałem 2 inne samochody, które strasznie mnie zawodziły, a VW Golf okazał się bardziej niezawodny (chociaż od czasu do czasu zdarzają się drobne usterki, zwykle na drobne naprawy muszę wydać 500-1000 zł co 10 000 km).

Mój poprzedni plan był taki, żeby tym Golfem pojeździć jeszcze 2 lata, a dopiero następnie zakup Skody. Ale z wiadomości, że nie będzie Fabii 4 Kombi postanowiłem przyspieszyć proces zakupu nowego auta, bo najprawdopodobniej rok 2022 będzie ostatnim rokiem produkcji w tej wersji nadwozia. A potrzebuję naprawdę większego bagażnika (w Golfie jest 330L, ale ponieważ tam jest koło zapasowe to bardziej jak 230L - w wersji Fabia Combi (Estate) bagażnik to 530L, więc nawet po wsadzeniu koła zapasowego pozostanie 430L, a nawet później po zmianie kół z 15" na 16" nadal będzie około 400L wolnego miejsca).

Więc teraz kupuję nową Skodę Fabia Kombi Classic z silnikiem 1.0 MPI 60 KM. Konfiguracja to wersja Ambition + dodatki: czarny lakier, przedni podłokietnik z dodatkowymi wejściami USB, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przyciemniane szyby, pakiet na bezdroża, skórzana kierownica, przygotowanie do haka holowniczego + gratis mata bagażnika i dywaniki. Cena miała wynosić 68 590 zł, ale zaokrągliśmy do 68 500 i to była cała zniżka, jaką udało mi się uzyskać, podobno dealer ma niewielkie prowizje od Fabii, a teraz jest znacznie większy popyt niż podaż.

Jeszcze przez kilka miesięcy będę jeździł Golfem, bo szacowany czas dostawy Skody to 6 - 9 miesięcy. I to i tak „krótszy czas oczekiwania”, bo nie zamawiałem wielu akcesoriów elektronicznych. Z dużą ilością elektroniki mógłbym czekać nawet cały rok. Także w przypadku nowego auta zamierzam po jakimś czasie zamontować LPG. Planuję też używać tego nowego samochodu przez co najmniej 12,5 lat lub 300 000 km (prawdopodobnie będę jeździł 18-24 tys. km rocznie).

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników VAG / Skoda.

a.....i - Nowa Skoda Fabia 3 Kombi Classic 2022' 1.0 MPI 60 KM :-)


Witam. Zamówi...

źródło: comment_1638968547jxYTjVACywKLWGA0lirG8s.jpg

Pobierz
  • 226
@PanKracy582: 12 sekund osiągają takie pierdki klasy B z motorami po 80 KM, już nie przesadzaj

Dla mnie kupować nowy samochód z taką mocą to jest jakieś nieporozumie, ale co kto woli. Już wersja 75KM byłaby 100x lepsza i OP z pewnością to poczuje po kilku tysiacach kilometrów.
@Iskaryota: Dla mnie jeśli auto rozpędza się w 30 sekund do setki to jest zupełnie satysfakcjonujące. Powyższa Fabia rozpędza się w 16.2, no może na gazie minimalnie wolniej 17-18.

A tak na marginesie trochę nie rozumiem co za problem wyprzedzić na ekspresówce. Owszem załadowaną Fabią na fulla trzeba dobrze zaplanować ewentualne wyprzedzenie na zwykłej drodze, ale na ekspresówce jest przecież drugi pas właśnie do wyprzedzania na luzie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@adam-antoszewski: a samochodem z 68 koniami bedziesz jechal do kazachstanu? xD nie no, z calym szacunkiem, tak jak nienawjdze komentarzy typu co bys mogl miec za ta kase, etc. Kazdy jezdzi czym chce. Ale kombi z 1.0 bez turbo i 68 koniami to nie wiem jak ma sie zbierać. Fiesta 1.25 miala chyba 80 koni i to ledwo jedzie, a z klima to już w ogole. I nie chodzi mi o
@jmuhha: Jak jedzie się na pusto lub lekko obładowanym to w przypadku benzyny przy spokojniej jeździe: miasto 6-8 l benzyny, lub 7-9 l lpg, trasa przy prędkości 125-130 to 7-8 l benzyny lub 8-9 l lpg. Na trasie przy prędkościach rzędu 80-100 km/h schodzi do 4.5-5 l benzyny lub 5.5-6 l lpg.
@Iskaryota: Akurat sprawdzałem i wersja 75 KM jest lepsza dla tych co jeżdżą często pod czerwonym polem powyżej 160. Dla mnie, czyli osoby, co chce jeździć max do 125-130, to akurat wersja 60 KM jest lepsza, bo ma bardzie odpowiadające mojemu stylowi jazdy przełożenia biegów. Poza tym, aktualnie nie ma już wersji 75 KM w ofercie (jest 80 KM EVO, ale to w nowym hatchbacku 4 generacji, a nie w kombi
@adam-antoszewski: jeździłem micrą z 82 końmi na wakacjach i do tych 90 na godzinę po płaskim było znośnie, do miasta jak znalazł ale żeby brać auto z 60 końmi i do tego cięższe od micry o 170kg zakładając okres użytkowania 12 lat to trzeba mieć naprawdę silną psychikę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@krabczy: No super wyboru nie miałem, bo miałem założony budżet max 65k pln (przekroczyłem o 3.5k), a do tego auto musiało spełniać szereg wymagań (kombi z bagażnikiem powyżej 500L, jednocześnie długość nie większa niż 4.40 metra, i szerokość nie większa niż 1.8 m ze złożonymi lusterkami i nie większa niż 1.9 m z rozłożonymi, nie za mały prześwit, 5-osobowy, relingi dachowe, przyciemniane szyby, dolna osłona silnika, trwały silnik świetnie spisujący się
12 sekund osiągają takie pierdki klasy B z motorami po 80 KM, już nie przesadzaj


@Iskaryota:
ale to ty przesadzasz xD

Dla mnie kupować nowy samochód z taką mocą to jest jakieś nieporozumie, ale co kto woli.


@Iskaryota:
to po co mierzysz ludzi swoją miarą? daj im wybór, zostaw ich w spokoju i niech jeżdżą sobie czym chcą

Ale jak bedziesz zbieral sie ze światel, wyjezdzal z podporzadkowanych. Samo miasto
@adam-antoszewski: Ciekawostka jest taka, że moja 102 konna Octavia radzi sobie bezproblemowo, mimo że jest wielką i ciężką krową, a w malutkim Hyundaiu z 1.2 84km musiałem redukować non stop.
@adam-antoszewski Skodę chyba na dłużej będziesz mial?
Bo w tym golfie to tak średnio się opłacał montaż instalacji jeśli po 3 latach sprzedajesz.
W szybkich obliczeniaxh wyszło jakieś 50zl miesięcznie oszczędności, ale nie brałem pod uwagę spalanej benzyny jednocześnie przy jeździe na gazie
@klokupk: Zarówno w Golfie jak i w Skodzie bierze benzynę tylko minimalnie na rozruch. Są to auta z wtryskiem pośrednim, automatyczną redukcję luzów, i niepiłowane na wysokich obrotach.

W Golfie koszt instalacji wraz z wstępną regulacją to było 2750 zł. Biorąc pod uwagę ten koszt początkowy, a także koszty przeglądów w serwisie LPG oraz minimalnie zwiększony na stacji diagnostycznej, i różnicę w spalaniu PB i LPG (spala około 15-18% więcej niż
Co do Skody, tak, zamierzam ją użytkować minimum 12.5 roku i/lub 300 000 km, a kto wie jak będzie wszystko w porządku, w jednej czy drugiej formie może się nawet służyć 14-15 lat i/lub 400 000 km. Skodą będę pozwalać sobie na robienie nieco większych przebiegów niż w Golfie (w Golfie 15k km rocznie, w Skodzie od 18k do 24k km rocznie).


@adam-antoszewski: ziombel:
1. ile masz lat?
2. jeździłeś kiedyś