Wpis z mikrobloga

Wykopki potrzebuje porady z zakresu #telefony #fotografia #pytaniedoeksperta
Tldr:


Chce dużo więcej podróżować w tym roku i nastawiam się na podróżowanie samemu, bądź jak się uda że znajomymi. Chciałbym móc pokazać owoce moich wojaży czy to znajomym czy babci, ale też mieć pamiątkę dla siebie w postaci zdjęć czy krótkich filmów. Początkowo myślałem nad aparatem pokroju Canona m50 do tego z 3 obiektywy i jazda. Doszedłem jednak do wniosku, że będzie to więcej sprzętu nic talentu. Poza tym dla mnie to dość spory wydatek a telefony robią teraz tak dobre zdjęcia, że na start telefon mi się bardziej przyda. Tym bardziej, że mam różne zajawki w stylu street art, architektura ale też do lasu lubię wyskoczyć. Zaden aparat nie będzie tak wszechstronny z taką cenę, za jaką kupię smartfon, który robi wystarczajaco dobre zdjęcia. Przecież w National Geographic nie będę ich publikował xD no także nie znam się na telefonach w ogóle. Bardzo lubię motorole! Jeśli jakas motorola by się nadawała to poproszę o info. Budżet to kurcze tak do 2k, ale jakby było warto to 3k też mogę wyłożyć.
Co bym chciał aby taki telefon mógł zrobic:
- dobre zdjęcia w nocy (na street art głównie w nocy trafiam)
- szeroki kąt (czasami Graffiti jest za duże a ja stoję za blisko a nie mam możliwości wyjścia na środek ruchliwej ulicy żeby złapać lepszy kadr, pomoże mi z tym chyba obiektyw z szerokim kątem? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę)
- łapał ostrość z bliska np. Wlepek z odległości 10-50 cm
- szybki (a nie wyciągam go, zanim odpalę i życzliwie zrobi zdjęcie to mija 15 sekund)
- szybko łapał fokus i mi nie gubił co chwilę

No... Chyba tyle.
  • 14