Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki z tagu #kryptowaluty #krypto
Planuje za 100 zł co miesiąc kupować #bitcoin
Zaznaczam ze jestem zielony w krypto. Załozenie oszczędzania długoterminowego ciułacza. Czyli kupuje za 100 zł i nie przejmuje się kursem i tak co miesiąc.

Moje pytanie co będzie najlepszym rozwiązaniem dla mnie? Ktoś mi podrzuci jakiś poradnik od jakiej giełdy zacząć lub poradnik opisujący pierwsze kroki w krypto co trzeba zrobić itp itd?

Jak sprzedam bitcoiny za 5-15 lat to będę musiał zapłacić podatek belki od zysku czy jest opcja na uniknięcie tego?

Zapewne to pytanie tutaj padało 100 razy ale prosiłbym o sprawdzony poradnik, który w normalnych słowach opisuje co i jak.

#oszczedzanie
  • 46
@dzester: szczerze? Kupowanie btc za 100zł per miesiąc moim zdaniem nie ma sensu - po prostu jest to zbyt mała kwota, ale oczywiście zależy na jaki zysk się nastawiasz za te parę lat.

Co do giełdy to polecam konto maklerskie XTB albo po prostu założyć konto na binance(giełda chyba top2), mogę podesłać referala ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Co do wypłat podatek należy odprowadzić wg prawa, jak zrobisz
@DivooN: Po prostu buduje swój portfel inwestycyjny ;) a te 100 zł/msc zamiast jednego wyjścia z kumplami w miesiącu chce wbić na krypto i wrócić do tego np po 10 latach ;)
@dzester nie słuchaj tych dzbanów. Sam kupuje za podobną kwotę Bitcoina od ponad roku i jest bardzo dobrze.

Potrzebujesz jakiegoś konta w obcej walucie - np revolut, konta w kantorze/giełdzie kryptowalut gdzie są tanie wypłaty. Oraz jakiś portfel sprzętowy dla zabezpieczenia środków.
@dzester: warto nawet 100 zł, nie daj się namówić na jakieś szity/alty. Najważniejsze to przyoszczędzić na róznego rodzaju wpłatach, wypłatach w twoim wariancie. Może nawet lepiej przetrzymać na giełdzie trochę dłużej pieniądze (co oczywiście ma swoje wady) i np. wypłacać co trzy miesiące.