Wpis z mikrobloga

@Technolust: dużo zależy od czynników makroekonomicznych, ale 3x w 4 lata, jest jaknabardziej możliwe. Tymbardziej, że jeżeli Tesla utrzyma obecne tempo wzrostu (81% r/r), to za 4 lata będzie 3,27x większa.

A to tylko dochód za liczbę wyprodukowanych aut. Do tego czasu (generalnie od kiedy zaczną produkować 4680 w dużej skali), Tesa Energy powinno się rozkręcić. Dodatkowo... to daje 4 lata na dokończenie FSD, które jeżeli skończą jako pierwsi... to 3x
@mepps: Prawda - takie bardzo konserwatywne założenie, bez znacznego progresu w FSD / Energy. Same samochody, które są aktualnie na product road mapie (S+X+3+Y+CyberTruck+Semi+Roadster). Sprzedaż na poziomie 4-5mln samochodów.
@anonimowy_programista: Zgadzam się. Ja te moje "napkin obliczenia" opieram tylko na przychodach / zyskach, które gdzieś tam w moich uproszczonych modelach wyniosłyby ~200-250mld $ przychpdu i 40~60 mld $ zysku z dalszą perspektywą wzrostu i znacznym spadkiem wskaźnika P/E (gdzieś do poziomu 40-60x)
Jedno mnie zastanawia... kiedy Elon powie, że priorytet w dostawie mają te auta, które są zamawiane z FSD. To nagle podniosło by z 25% do 100% liczbę obsługiwanych zamówień z FSD, czyli zwiększyło by średni profit z FSD per auto z ok $3000 (dzisiaj podwyżka w stanach), do $12000.

+$9000 dodatkowego czystego dochodu na auto, to po prostu masakra

Wiedząc, że można czekać na auto duuużo krócej, myślę, że wiele osób by
@anonimowy_programista: Swoją drogą takie asy w rękawie, a bez nich i bez większego wysiłku marże na poziomie 30% zaskakują każdego analityka po kolei. I zrobią to znowu (przynajmniej część) już za tydzień. Jak tylko FSD znajdzie się w wide-release powinny pojawić się w końcu większe przychody z subskrypcji FSD, która teraz będzie wyceniona lepiej (miesiąc 199$ vs 12 0000$ pełne FSD) - choćby tylko na próbę / wakacje / demo dla