Wpis z mikrobloga

Mirki spod #prawojazdy - chciałbym się upewnić, czy mam w tej sytuacji rację; jechałem ostatnio zielonym na równi z niebieskim, przed zjazdem z ronda kierunkowskaz włączony tak jak Pan Przepis przykazał. Zjechałem na lewy, czyli jedyny pas do jazdy prosto a niebieski na centymetry prawie mi się w bok wbił. Pierwszeństwo miałem na pewno z racji zmiany pasa ruchu przez niebieskiego (zawsze mogłem zawracać na rondzie), ale z racji, że w wewnętrznym lusterku widziałem jak gościu z niebieskiego skacze na siedzeniu jakby na pinezkach siedział drąc japę przez następną minutę aż się zacząłem zastanawiać czy nie powinienem zjechać na prawy i pas zmienić dopiero za przejściem dla pieszych? Jakie są zdania ekspertów?
Xanax81 - Mirki spod #prawojazdy - chciałbym się upewnić, czy mam w tej sytuacji racj...

źródło: comment_1642683750ujFw2SmTCQvfQq7STt5OYt.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
ale czy ja napisałam że ma prawo skręcić z lewego w prawo ?


@Katiee: OK, nie. Ale nie wspominasz nic o tym, że to zabroniony (nawet przy pustym rondzie :) ) manewr tylko piszesz:

niebieski zmienial/przecinał pas i powinien Ci ustąpić.


co ja zrozumiałem, że dla Ciebie manewr niebieskiego to coś normalnego, ustępuje i potem radośnie skręca w prawo z lewego pasa. Jak źle zrozumiałem to przepraszam :)
  • Odpowiedz
  • 0
@vertical bo to nie o to teraz chodzi, jest mnostwo manewrów zabronionych, za które Ty możesz dostać współwine. Jak np sytuacja gdy skręcasz w lewo z głównej drogi, a ktoś Cie zaczyna wyprzedać. Nie ma prawa tego robić, ale sad może uznać wspolwine bo nie zachowałeś ostrożności ¯_(ツ)_/¯
Jak widzisz to że coś zabronione nie oznacza że nie można ukarać też drugiej osoby.
  • Odpowiedz
2 różne manewry wykonane jeden po drugim


@hphp123: O, to ciekawe, czyli mogę skręcać w prawo z lewego pasa drogi jednokierunkowej w lewy (lub prawy) pas drogi która odchodzi w prawo i tak tłumaczyć policjantowi jak mnie zatrzyma? Panie aspirancie ja zmieniłem pas na prawy i natychmiast skręciłem w prawo, tak?
  • Odpowiedz
jeśli zmienisz pas przed końcem drogi bez przekraczania linii ciągłej to czemu nie?


@hphp123: To jakaś zarzutka? Temu:

Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1)do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

Jazda jak na poniższym rysunku to brak zastosowania się do powyższego artykułu. A skoro ten artykuł nie ma poniżej zastosowania to daj jakiś przykład gdzie ma, w jaki sposób mam zastosować się do powyższego obowiązku na poniższym
vertical - > jeśli zmienisz pas przed końcem drogi bez przekraczania linii ciągłej to...

źródło: comment_1642691747Ju7S9pZYc8SJBui9fc1zv5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@hphp123: O, czyli jednak ma obowiązek zbliżenia się do prawej krawędzi zanim rozpocznie manewr zmiany kierunku jazdy w prawo? Skręcający w prawo wprost z lewego pasa jezdni biegnącej dookoła wyspy, czyli również niebieski z grafiki OP-a wcale tak nie robią jak narysowałeś tylko skręcają wprost z lewego pasa, czego nie wolno im robić. Wbrew twierdzeniom policji nie wolno stać przy wyspie i czekać aż jadący prawym pasem pojadą i wtedy
  • Odpowiedz
@Xanax81: Właśnie przez takie dylematy i sytuacje nigdy nie korzystam z wewnętrznego pasa na podwójnym rondzie. Wolę być wyśmiany przez jakiegoś napinacza niż się później tłumaczyć przed policjantem, bo nie zauważyłem pojazdu w martwej strefie pod kątem 150 stopni. W ogóle po #!$%@? budować takie poczwary? Mocno kolizyjne, ludzie tacy jak ja unikają wykorzystywania zalet tego ronda przez nieproporcjonalne ryzyko, turbinówka jest o wiele lepsza.
  • Odpowiedz
@Xanax81: Pierwszeństwo może i ty miałeś ale mogłeś zjechać na prawy pas i potem zmienić za przejściem na lewy. Ronda dwupasmowe to jeden wielki rak, albo turbinowe albo najlepiej jednopasmowe
  • Odpowiedz