Wpis z mikrobloga

PKO BP wprowadza super metodę ochrony przed spoofingiem telefonicznym/lewymi konsultantami banku.
TLDR: push do appki IKO z personaliami konsultanta, które można porównać z tym co zeznaje "konsultant":

https://sekurak.pl/pko-bp-wprowadza-super-metode-ochrony-przed-spoofingiem-telefonicznym-lewymi-konsultantami-banku/

#sekurak #banki #ciekawostki #bezpieczenstwo
sekurak - PKO BP wprowadza super metodę ochrony przed spoofingiem telefonicznym/lewym...

źródło: comment_1644322025BixS9YQNnzrThrkrmq4W7X.jpg

Pobierz
  • 60
@konrad1 @Limonene: Gdy zadzwoni do Ciebie konsultant z mBanku, to najpierw się przedstawia, a potem prosi o zatwierdzenie jego tożsamości w aplikacji. W tym samym momencie dostajesz powiadomienie push i po przejściu do appki wyświetla Ci się informacja o konsultancie i guzik do akceptacji. Dwustronna weryfikacja.
@Limonene: Bo ta weryfikacja jest wtedy, gdy dzwonią w sprawach poważniejszych niż oferta ubezpieczenia czy kredytu. W trakcie tego typu rozmów, nie są podawane żadne wrażliwe dane. Jak ostatnio wyjaśniałem kilka spraw związanych ze swoją kartą kredytową, to weryfikacja przez appkę już musiała być.