Wpis z mikrobloga

Nie widziałem nigdzie, żeby ktoś na polskich albo zagranicznych stronach poruszał ten problem, ale można podejrzewać, że nowe bolidy będą wyjątkowo podatne na utratę docisku po kontakcie z innym pojazdem. W zeszłych latach nawet niewielkie uszkodzenie podłogi już znacząco obniżało "docisk", a zobaczcie jak wygląda teraz podłoga między przednim a tylnym kołem. Nie dość, że znacznie bardziej rozbudowana, to jeszcze większa część docisku aerodynamicznego jest generowana właśnie w podłodze. Ciekawe czy w tym roku przy nawet z pozoru niewielkich uszkodzeniach zobaczymy wzrost DNF z przyczyn właśnie "aerodynamicznych".


#f1 #formula1 #kubica #wyscigi #gp #aerodynamika #changemymind
  • 3
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@saczuser: ja to jestem ciekawa ile spinów będzie po najeździe na tarki. Bo jak bolid jest wyżej od ziemii to i chyba sam efekt przyziemny mocno spada i docisk
@Djodak: Dobre spostrzeżenie. Kiedyś w erze kurtyn przy podłogach to właśnie było przyczyną wielu wypadków. Pewnie nie będzie to ten sam poziom bo obecnym konstrukcjom i tak daleko do generowania takiego docisku z podłogi, ale jednak.