Wpis z mikrobloga

@nadmuchane_jaja już Ci tłumaczę. Pas rowerowy jest pokryty farbą, którą powoduje większe opory toczenia kół, niż asfalt, ponieważ jest bardziej miękka i porowata i w efekcie czego kolarz jedzie o 0.5 km/h wolniej. Zauważyłem też, że nawierzchnia asfaltowych ścieżek rowerowych też jest bardziej miękka, niż asfalt normalnie na drodze, także zachowanie rowerzystów, sorry kolarzy, jak najbardziej zrozumiałe.
XD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
@nadmuchane_jaja: kiedyś jadę sobie drogą powiatową (chyba powiatową, mniej więcej taki standard) przez las, na budziku te 90-100 km/h i nagle jakieś 30-50 metrów przede mną wyjeżdża z podporządkowanej cały peleton - z 30 pedalarzy - w grupie, na całą szerokość pasa ruchu. Jak ja wtedy wyhamowałem żeby tych debili nie pozabijać to sam nie wiem - chyba mieli szczęście że to był służbowy samochód, nówka i wszystko działało w nim
Teoria niby ciekawa, ale problem polega na tym, że w przypadku kół pojazdów to właśnie opory toczenia są siłą która napędza dany pojazd. Czyli im większe tym lepiej.


@CheSlaw: No nie do końca. Do pewnego stopnia tarcie jest potrzebne, żeby w ogóle móc ruszyć z miejsca, ale znowu zbyt duże tarcie nie dodaje nic oprócz strat energii. Dlatego w F1 jest regulowane tylne skrzydło, żeby zmniejszyć docisk na prostej, kiedy przyczepność