Wpis z mikrobloga

Mirki mam głupie pytanie, ale jestem nowy w #kredythipoteczny
chciałbym zacząć nadpłacać, nie minęły jeszcze 3 lata i mam zapis w umowie że będzie pobrana prowizja 1% jak to zrobię.
Teraz jak to wygląda w praktyce?
jeśli nadpłacę 1000 pln, to prowizja wynosi 1% od tej sumy, czyli 10 pln = kapitał pozostały do spłaty się zmniejszy o 990 pln?
czy to w ogóle nie o to chodzi w tej prowizji i będzie tu coś bardziej #!$%@? do pieca?

#kredythipoteczny
  • 16
@charlie1919 Generalnie powinno być to jasno napisane w umowie ale tak, procentowa prowizja od nadpłaty to 10 zł od 1000 zł tylko że raczej zapłacisz 1010 zł ale nie ma to dużego znaczenia. Natomiast łatwo obliczyć ile odsetek zapłacisz od każdego 1000 zł, nie nadplacajac teraz, rocznie przy oprocentowaniu np. 6% - będzie to 60 zł. Czyli prowizja 10 zł lub wyższa jeżeli nadplata będzie wyższa, zwróci Ci się w odsetkach przy
@majorponury: lokata to dla mnie nudy, jestem po kule załadowany w bananie #gielda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vertical: dzięki, właśnie wiem jakie są ogromne korzyści z regularnej nadpłaty, dziwiło mnie tylko to ostrzeganie innych o tej prowizji jakby to nie wiadomo ile było i że sobie to "dobrze przelicz" itp. ale jeśli rzeczywiście to tak wygląda i nie ma dodatkowych opłat to ta prowizja jest śmieszna
@charlie1919 Oczywiście że tak, przy braku nadplat nawet przy oprocentowaniu kredytu 2%, już w pół roku zapłacisz tyle odsetek od tej nadplaty co ta prowizja 1%, a nie mówiąc o 3 latach. Też mnie dziwi jaki to straszak dla innych, sam nie mam prowizji od samego początku bo zakładałem szybszą splate od poczatku a zaraz mija 3 lata i nadplacilem ok. 60k zł, ale jakbym miał to też bym nadpłacał.

PS.

będzie