Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jestem laikiem w dziedzinie motoryzacji. Ostatnio odwiedziłem kilkanaście salonów samochodowych w poszukiwaniu bezpiecznego, niezbyt dużego, ale wygodnego samochodu rodzinnego (duży segment B albo mały C), na wiele lat, do jazdy miejskiej i krótkich tras, koniecznie z automatyczną skrzynią biegów. Okazuje się, że jest bardzo drogo i muszę celować w przedział cenowy ok. 70-90 tys. złotych.

1. Najbardziej spodobała mi się nowa #skoda Fabia, następnie #kia Rio, kolejne nominacje to #seat Ibiza, #dacia Spring z rządową dopłatą i #hyundai i20. Co sądzicie o tych modelach? Czy polecacie jakieś inne spełniające ww. warunki?

2. Czy warto rezerwować i kupować samochód już teraz, czy czekać na spadek cen w dłuższej perspektywie czasowej (a jeśli tak, to kiedy)? Czy salony dopuszczają negocjację cen, a jeśli tak, to jak ją poprowadzić?

3. Warto kupić nowy, indywidualnie skonfigurowany model zamówiony przez salon czy np. lekko używany (1-2 lata)? Nie mam talentu do majsterkowania i doglądania ukrytych wad.

4. Jak indywidualnie dobrać wyposażenie i jaką gwarancję wybrać?

5. Czy to prawda, że tzw. miękka hybryda to w zasadzie ściema i niewiele daje, więc albo benzyna, albo elektryk dla bogatych?

6. Czy te wszystkie czujniki i asystenci parkowania, hamowania, pasa ruchu faktycznie pomagają uniknąć stłuczek?

Będę wdzięczny za wszystkie porady. Pozwalam sobie też zawołać @SzubiDubiDu ze względu na niedawny wpis, w którym ciekawie oceniał posiadaczy aut ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pytanie #auto #auta #samochod #samochody #motoryzacja

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6287e28f5ff95e6b0788b7c1
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: sokytsinolop
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Jestem laikiem w dziedzinie motoryz...