Aktywne Wpisy
giorgioflojdini +20
makamele +11
Wielu wykopków dostało sraczki w poprzednim wątku, więc wyjaśnie jeszcze raz
Kto po studiach wszedł na rynek pracy do korpo w latach 2012/2015 ten wygrał życie
Nie rozważam tutaj osób bez wykształcenia - choć takie osoby miały możliwość na drastyczną poprawe jakosci zycia po wyjezdzie na zachod (teraz ten skok jest ledwo zauwazalny)
To chyba jasne, ze taki korpoludek w pierwszej pracy ma gówno i nie ma mowy o kupnie mieszkania. Musi
Kto po studiach wszedł na rynek pracy do korpo w latach 2012/2015 ten wygrał życie
Nie rozważam tutaj osób bez wykształcenia - choć takie osoby miały możliwość na drastyczną poprawe jakosci zycia po wyjezdzie na zachod (teraz ten skok jest ledwo zauwazalny)
To chyba jasne, ze taki korpoludek w pierwszej pracy ma gówno i nie ma mowy o kupnie mieszkania. Musi
Jestem laikiem w dziedzinie motoryzacji. Ostatnio odwiedziłem kilkanaście salonów samochodowych w poszukiwaniu bezpiecznego, niezbyt dużego, ale wygodnego samochodu rodzinnego (duży segment B albo mały C), na wiele lat, do jazdy miejskiej i krótkich tras, koniecznie z automatyczną skrzynią biegów. Okazuje się, że jest bardzo drogo i muszę celować w przedział cenowy ok. 70-90 tys. złotych.
1. Najbardziej spodobała mi się nowa #skoda Fabia, następnie #kia Rio, kolejne nominacje to #seat Ibiza, #dacia Spring z rządową dopłatą i #hyundai i20. Co sądzicie o tych modelach? Czy polecacie jakieś inne spełniające ww. warunki?
2. Czy warto rezerwować i kupować samochód już teraz, czy czekać na spadek cen w dłuższej perspektywie czasowej (a jeśli tak, to kiedy)? Czy salony dopuszczają negocjację cen, a jeśli tak, to jak ją poprowadzić?
3. Warto kupić nowy, indywidualnie skonfigurowany model zamówiony przez salon czy np. lekko używany (1-2 lata)? Nie mam talentu do majsterkowania i doglądania ukrytych wad.
4. Jak indywidualnie dobrać wyposażenie i jaką gwarancję wybrać?
5. Czy to prawda, że tzw. miękka hybryda to w zasadzie ściema i niewiele daje, więc albo benzyna, albo elektryk dla bogatych?
6. Czy te wszystkie czujniki i asystenci parkowania, hamowania, pasa ruchu faktycznie pomagają uniknąć stłuczek?
Będę wdzięczny za wszystkie porady. Pozwalam sobie też zawołać @SzubiDubiDu ze względu na niedawny wpis, w którym ciekawie oceniał posiadaczy aut ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pytanie #auto #auta #samochod #samochody #motoryzacja
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6287e28f5ff95e6b0788b7c1
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: sokytsinolop
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
2. XDDD tanio to już było
6. Czujki, aktywny tempomat, utrzymanie pasa ruchu - dla mnie bomba, na trasie masz pic rel, w mieście też się przydaje. Jak nie znalazłeś prawka w chipsach to szybciej zaparkujesz na czujkach i kamerze niż asystent znajdzie w ogóle miejsce.
Jako zwykly szarak raczej wiecej doplacisz niz zejda z ceny. A moze podgrzewane fotele do tej konfiguracji Panu dorzuce? Tanio juz bylo za 2-4 lata za auto bedziemy placic minimum 100tys
Ja 1 fabie kupywalem
@Ytaremtujest: no ale to masz zapewne auto biznesowe służące do zarabiania pieniędzy, to masz pewnie bonusy, przyjemne lizingi jako przedsiębiorca, a takiemu szaremu żuczkowi nowe auto chyba się nie opłaca za bardzo
2) jak masz kasę to kupuj teraz furę, nawet paruletnia, obecnie nie ma przecen
3) paruletnia auto można sprawdzić z pomocą eksperta
4) bierz to co ci się podoba i przyda się, nie warto brać bajerów z których nie skorzystasz. Gwarancje najlepiej dłuższą, kupujesz spokój e razie nieprzewidzianych sytuacji
5) miekka hybryda nie zmniejsza spalania, twoja technika jazdy tak, ja jestem
Ostatnio znajomy szukał czegoś podobnego co ty na drugie auto dla rodziny (normalnie jeździ SUVem), zna się na motoryzacji i jest typem, który zawsze robi porządny research. Wybrał Kia Rio.