Wpis z mikrobloga

Mało których modderów tak podziwiam jak tych od Stalkera. To co oni są w stanie wykrzesać z tej już trzynastoletniej gry, przechodzi ludzkie pojęcie.

Gdybym nie wiedział na jakim poziomie stoją mody do Stalkera i ktoś by mi powiedział, że to gameplay z nowego Stalkera 2, to nie dość, że bym uwierzył, to jeszcze byłbym podjarany, że zajebista gra się szykuje XD

Do tego system a-life wciąż jest dobry, bo przeciwnicy potrafią się skradać i nas flankować, a jak chimera, snorki czy pijawki dopadną nas gdzieś w nocy to idzie popuścić w gacie i człowiek realnie boi się wchodzić do jakichś podziemi czy starych fabryk XD

#ciekawostki #pcmasterrace #stalker #gry #nostalgia
  • 25
@MePix: nic dziwnego, skoro większość wagi gier to audio-wideo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sam kod silnika gry, AI czy fizyki jest zapewne liczony w megabajtach.

Mnie to rozwaliło kiedyś jak usłyszałem, że w pierwszym Titanfallu z czterdziestu paru GB pamięci zajmowanych przez grę, większość stanowiło nieskompresowane audio XD

Po prostu twórcy uznali, że gra będzie szybciej chodzić, jeśli audio będzie już z dekompresowane i gra nie będzie
serio wam się po raz 50 chce modować cień czarnobyla? to jak strojenie starej choinki, możecie #!$%@?ć milion bombek, świecidełek, gwiazdek ale nie zamaskujecie tego koszmaru jakim jest drewniany x ray engine.
@odmynt: Gdyby nie ten drewniany X-Ray Engine to STALKER nie byłby tak popularny, STALKER 2 nigdy nie przebije oryginalnej trylogii tylko dlatego że jest tworzony na Unrealu. I nie, żadne API nałożone na Unreala nie pomoże, GSC może to ludziom wmawiać aż do porzygu a i tak to nigdy nie będzie prawdą. ( )
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@skitarii:

Na szczęście podobną ilością strzałów można też zabić, więc jakaś elementalna sprawiedliwość na tym świecie XD

To jest super sprawa w grach, że właśnie "może i jest w #!$%@? trudne i schodzisz na hita, ale za to przeciwnicy też".
Tak było bodajże w Metro na trybie stalkera, no i oczywiście tryby hardcore w Battlefield czy chyba też CoD- nie ma jakiegoś pół magazynka w przeciwnika, a on dalej stoi, tylko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@supra107:

I nie, żadne API nałożone na Unreala nie pomoże

Mam podobne wrażenie.
Unreal to silnik do symulatorów chodzenia albo innego techdemo, bo interakcji ze światem w nim nie ma za grosz.
O ile GSC nie odwali jakiejś tytanicznej pracy z dopisaniem czegoś na wzór interfejsu ze starych stalkerów, to będzie w najlepszym wypadku "ładna gra, ale dobra na raz".
@tellet: No właśnie, a X-Ray jakkolwiek zabugowany nie był to zasługiwał na tą nazwę, bo w nim absolutnie wszystko było otwarte, dostępne i widoczne jak na dłoni. 95% gry zmodujesz bez ruszania silnika. Do tego jest projekt otwartego silnika dla STALKERa i między innymi na nim bazuje autorski silnik do Anomaly, i można zobaczyć jaki potencjał to daje. X-Ray jest jak Linux a Unreal jest jak macOS jeżeli chodzi o otwartość