Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Hej Mirasy i Mirabelki piszę z anona bo nie posiadam już konta. Mam dziwną sprawę z #inpost i nie wiem co zrobić ale w skrócie inpost po umieszczeniu paczki w paczkomacie po paru godzinach wysłał ją sam do nadawcy zwrotnie!

Zaczęło się od tego że ostatnio miałem chęć pogrania w jakąś planszówkę #grybezpradu więc pomyślałem o Talismanie, a że akurat w Amazon była promka to zamówiłem z odbiorem do paczkomatu (każdy wie po jak chore pieniądze chodzi teraz wersja PL). Paczka przychodziła z Niemiec (prawdopodobnie) i pojawiła się wczoraj rano jako nadana do doręczenia (25.07). O godzinie 11:09 paczka dostała status gotowa do odbioru w tym momencie zaczynają się schody. Późno bo w okolicy 22 godziny poszedłem do paczkomatu ale zanim to zrobiłem odpaliłem apkę i się zdziwiłem ponieważ.. o godzinie 16:49 tego samego dnia paczka otrzymała status ZWROT DO NADAWCY. To nie jest normalne że paczka przygotowana do odbioru nagle po niecałych 5 godzinach otrzymuje zwrot. Proszę o pomoc kogokolwiek bo helpdeski Inpostu to kpina i kłamią w żywe oczy bo teraz opiszę całą rozmowę.
Rozmowa z dnia 25.07 z Helpdeskiem Inpost przebiegła następująco:
Opisałem problem i otrzymałem odpowiedź od Pana pracującego na helpdesk: "NIE MOŻEMY UDZIELIĆ TAKIEJ INFORMACJI DLACZEGO ZOSTAŁ NADANY ZWROT, paczki już nie ma jest w sortowni (niby)". Nalegałem dalej i odpowiedź jak od maszyny "Nie możemy udzielić takiej informacji, proszę skontaktować się z helpdeskiem Amazon".

OK więc dzwonię do Amazon (podobno mają świetną pomoc klienta:
Po opisaniu sprawy miła Pani powiedziała mi że oni nie mają żadnych informacji dlaczego został zrobiony zwrot i gdzie jest paczka, wiedzą tylko że taki zwrot został nadany z Inpostu i nie mają więcej danych na ten temat. Jasno i wyraźnie odpowiedziała mi że każdej takiej informacji o paczce powinien mi udzielić INPOST. Pani zaleciła ponowne zamówienie ponieważ tutaj będzie zwrot gotówki i nie mogą nic zrobić ponieważ paczka nie była bezpośrednio sprzedawana przez Amazon.

Dzień dzisiejszy 26.07.2022 z ciekawości i poinformowany dzwonię ponownie do Inpost:
Na wieść o 4 ostatnich cyfrach paczki Pani powiedziała najpierw że nie ma takiej przesyłki, po ponownym powtórzeniu znalazła się magicznie. Następnie było oczekiwanie około 10 minut na infolinii ponieważ było "sprawdzanie" co się stało z paczką (czytaj konsultuję z kierownikiem co mam powiedzieć). I zaczęło się, niestety nie mają informacji dlaczego został nadany zwrot (tutaj zmiana nastawienia z "Nie mogą udzielić" na "Nie wiemy"). Po pytaniach Pani sugeruje kontakt z Amazon i otrzymała moją odpowiedź zgodną z prawdą, że Amazon tylko i wyłącznie otrzymał informacje o Państwa zwrocie paczki nie otrzymał nic więcej. Pani nabrała wody w usta jedyne co potrafiła powtarzać to nie wiedzą nie mają takich informacji na helpdesku proszę kontaktować się z Amazon.

Zaczęła się tutaj moja odpowiedź w której powiedziałem dlaczego prawie każda paczka która przychodzi do paczkomatu ma rozdarty róg w taki sposób żeby było widać co jest w środku. Z informacji od Amazon paczki czy to z Niemiec czy z Polski nie powinny być naruszone w ogóle. Żadna obsługa celna nie powinna otworzyć paczki. Pani oczywiście nic na to nie odpowiedziała nie powiedziała że przepchnie temat, kompletna cisza. Temat więc zakończyłem. Podejrzewam że natrafiłem na nieuczciwego kuriera który ukradł sobie paczkę i każdy siedzi cicho i go broni, braki w pracownikach fizycznych odbiły się na oszustach w miejscu pracy (wystarczy poczytać jak duży problem ma z tym Amazon). Czy mieliście podobny problem, czy kręcić Małysza oraz od kogo dowiem się dlaczego paczka została zwrócona po umieszczeniu jej w paczkomacie? O rekompensacie za zablokowaną kasę już nie marzę. Jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny za pomoc i taguję dla zasięgów #afera #inpost #amazon #zalesie #paczkomaty #poczta #kurier #sortownia #zakupyonline #zakupy #poznan #oszukujo

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #62dfb565f4aca484db46170c
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Wesprzyj projekt
  • 20
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@eric2kretek: A kto ma sprawdzać, czy do paczkomatów nie trafia zioło? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ja miałem przypadek że klient odebrał paczkę, a w apce dostałem info że nie i przez dwa dni do mnie wracała, aż w końcu zatrzymała się gdzieś w sortowni i po dwóch tygodniach znikła ¯\_(ツ)_/¯
@AnonimoweMirkoWyznania: nikt Ci tej paczki nie ukradł xD kurier na sortowni skanując paczkę na siebie bierze za nią odpowiedzialność, od tej pory nieważne czy ukradnie, zgubi, źle zarejestruje w paczkomacie i ktoś inny ją ukradnie - kurier za nią płaci. Tym bardziej kurier po umieszczeniu paczki w skrytce nie ma możliwości jej wyjęcia i zmiany statusu bez kontaktu ze wsparciem technicznym. Obstawiam że trafił się dubel - dwie paczki z tą
OP: coś nie gra bo dzisiaj właśnie otrzymałem informację że drugą paczkę z książką (płaciłem za nią 35 zł) zwrócą gdzie nawet nie dotarła do paczkomatu. Druga paczka to także dubel akurat po 2 dniach? Poważnie nie wierzę w przypadki a takie coś co opisujesz nie może się zdarzyć 2x z rzędu. Oczywiście książka na amazon już za 70 zł, i powiedz mi gdzie tu uczciwość tego wielkiego amazonu z ich
OP: Dla wyjaśnienia dnia 26.07 otrzymałem informację mailową coś po 14 godzinie:
dostarczenie paczki pierwotnie planowaliśmy na dziś. Niestety wystąpiło opóźnienie w dostawie. Oczekujemy że przesyłka może dotrzeć jeden lub dwa dni robocze później. Dotrzymywanie obietnic związanych z dostawami bla bla bla... Poważnie, ludzie łapią się na ten marketingowy bełkot?

Tego samego dnia dostałem informację o godzinie 23:
Otrzymaliśmy poniższy przedmiot i przyznaliśmy zwrot pieniędzy. Dziękujemy za odesłanie przedmiotu. Proces zwrotu
@AnonimoweMirkoWyznania: a to nie był po prostu bug w aplikacji? XD też tak kiedyś miałam, dostałam maila ze paczka do odbioru, po kilku godzinach próbuję odebrać, a w aplikacji napisane, że paczka już odebrana przez kuriera "zwrotnego". Ale wpisałam normalnie numer telefonu i kod odbioru, skrytka się otworzyła, a paczka była w środku. Dziwię się, że tego nie spróbowałeś
@AnonimoweMirkoWyznania:
Jeżeli chodzi o udzielenie informacji o przyczynie zwrotu, to zgodnie z prawem nie udziela się takich informacji odbiorcy (nie dotyczy to zwrotu z powodu przekroczenia terminu odbioru). To nadawca jest stroną upoważnioną do uzyskania takich informacji.

Co do przeszukiwana paczek przez celników, to przesyłki paczkomatowe to przesyłki krajowe, czyli są one nadawane w Polsce i doręczane w Polsce. Jak towar pochodzi z magazynu z innego kraju, to transportem do Polski
@pcela: Daj znać, aż jestem ciekaw. Co ciekawe jak zamawiałem to też przewidywali około tygodnia terminu doręczenia i dopiero wczoraj wysłali.