Wpis z mikrobloga

Mirasy od #samochody i #mechanikasamochodowa mam pytanie odnośnie mojego gruza 1.6 hdi. Mam z nim juz dłuższe trochę perypetie mianowicie z cieknaca odma.

Była wymieniana
- uszczelka pokrywy zaworow
- sama pokrywa z odma
- rura wylotowa z turbo (po #!$%@? nie wiem, wielki spec mechanik powiedzial ze pomoze a wydalem tylko 3 stowy i #!$%@? dalo)
- był uszczelniany "cały silnik" jak twierdzi mechanik choć z tego co widzę to chyba tylko misa olejowa i wtryskiwacze były faktycznie uszczelniane.

Na tym etapie mam już powoli wiele przemyśleń a auto będę znów odstawiał w środę po wypłacie. Zastanawiam się czy w ogóle warto #!$%@? inwestować w to

Na ten moment
- z odmy nadal wycieka olej i kapie niżej
- wokół gniazd wtryskiwaczy zbiera sie czarna substancja mi to wygląda na olej ale ekspertem nie jestem
- czasami na postoju do kabiny zaleci spalinami
- auto kopci na czarno powyżej 4 tysięcy obrotów i przy szybkim podniesieniu obrotow (pedal w podlodze na nizszych biegach) nie znowu jakoś tragicznie ale i tak mnie to martwi
- na uruchomionym silniku jeżeli wyjmę bagnet od oleju to leci stamtąd trochę czarnego dymu

Raczej wykluczam uszczelkę pod głowica bo oleju nie przybywa. Boje się że uszczelniacze zaworow mogą być do wymiany. Czy ten przedmuch oparów może się jakoś wiązać z odma która nie działa jak powinna?

Juz totalnie się poddaje chyba z tym autem bo u "mechanika" zostawiłem już ponad 3 tysiące za to auto a dalej jest źle i już mnie powoli #!$%@? strzela
#peugeot #motoryzacja #naprawiajzwykopem
  • 36
via Android
  • 0
@alonsoxx zależy co.masz na myśli. Jeśli chodzi o móc to jest ok aczkolwiek jak z luzami to nie wiem musiałby zwalić rurę dolotowa i sprawdzić. Była już kiedyś regenerowana chyba z tego co mi mówił poprzedni wlasciciel
@Gymski piszesz ze ci kopci. Wyglada na turbo lub nieszczelnosc w ukladzie dolotowym za turbina, intercoler nieszczelny, zapieczone kierowniczki w turbinie itp. Najlepiej sprawdzic na kompie dynicznie podczas jazdy ike pompuje itp.
via Android
  • 0
@alonsoxx te czujniki są jakoś inaczej robione bo tam podobno błąd się kasuje jak się wybije wsteczny xD. Mam gdzieś to ustrojstwo to podepnę i zobaczę. Myślisz że po wymianie turbo mógłbym oczekiwać poprawy gdzie nie będzie ani dymić ani rzygac odma?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gymski: kopci i wokół wtrysków syf to trzeba założyć nowe podkładki wtrysków.
Leje się z odmy? Odrazu się zmienia cała pokrywę zaworow za 300 oryginał i wtedy masz nowa membranę, do tego uszczelniacz za 2zl na przewód z odmy do przewodu powietrza i spokój, nic ci nie kapie na silnik.

Zmierz mu może sprężanie. W jakim stanie EGR? Jak wyciągniesz wtryski by założyć nowe uszczelniacze to można je sprawdzić w odpowiednim
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gymski: a i ten silnik zawsze dmucha w odmę, taki już jego wiek, oryginalna odma minimalizuje ilość oleju w dolocie ale troszkę go zawsze jest. Jak ktoś pisał, sprawdzić turbo ile pompuje, to wersja 110km?
via Android
  • 0
@ondraszek z tym że mechanik twierdzi że były nowe podkładki tak samo była nowa pokrywa zakładana. Do sprawdzenia sprężania muszę chyba jednak kompa ogarnąć. Egr nie sprawdzałem będę w weekend go wykręcał i czyścił. Wtryski niby sprawdzał mówił że były ok ale chyba rozglądnęła się za kimś innym. I wiem że nie ma potrzeby tak go kręcić, w normalnej jeździe tak nie robię. Jedynie tu gdzie mieszkam jest #!$%@? wyjazd na ekspresówkę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gymski: mam ten sam silnik tylko w fordzie. Volvo, mazda citroen też je mają
Trzeba do niego dobrego mechanika co zna temat Francji, bo klops będzie że hej.
nowa pokrywa ale chodzi bardziej o oryginał, w zamiennikach odma różnie pracuje, albo wcale nie puszcza albo puszcza wsyztko albo chodzi dobrze.
Z tym dymem na postoju i mazią wokół wtrysków to brzmi jak klasyczne wypalone podkaldki wtryskow. Może zrobił na odwal bez
via Android
  • 0
@ondraszek dzięki za info. Spróbuję to ogarnac może faktycznie rozglądnęła się za jakims innym serwisem by to zrobili. Co do tego czy fap jest czy nie to w zasadzie nie mam pojęcia. Auto mam już pół roku i ani razu się nie wypalał wiec w zasadzie to nie wiem. Chlop od którego kupowałem niby mówił że nie był wycinany ale jak było to nie wiem.
via Android
  • 0
@ondraszek ale przy wypalaniu czytałem że włączają się oprzety typu grzanie szyby czego nie zaobserwowałem. Nawet nie wiem za bardzo jak miałbym ustalić czy jest, pewnie znowu podpisać pod kompa? Ale znając życie jest to wyprogramowane więc nie wiem czy to wyjdzie na tym
@Gymski: turbina wali olejem w stronę filtra powietrza. FIltr powietrza nie jest zarzygany olejem? Po drodze odma jest i tam olej się wydostaje i kapie na kolektor wydechowy.
W 1.6 hdi intercooler jest pionowo i żeby w kolektor coś oleju poszło to byś musiał z 5 litrów go tam nalać. Bliżej na wydostanie się oleju z układu doładowanie ma właśnie przez odmę i filtr powietrza.

Jakie są ubytki oleju między wymianami
via Android
  • 0
@trzaichlac69 szczerze nie wydaje mi się bo filtr powietrza jest dalej w stronę środka auta ale nie sprawdzałem. Jutro ogarne i dam Ci znać. Ubytki oleju nie jestem w stanie określić bo miałem dopiero jedna i ciekło z misy trochę w międzyczasie. Póki co od wymiany zrobiłem nie wiele więcej niż paręset km i za dużo nie ubylo
@Gymski: takiego dieselka to się nie opłaca naprawiać, zawsze będzie "coś", żeby było wszystko cacy to trzeba by było wszystko nowe kłaść czyli turbo, wtryski, odma, szczelność dolotu, zostawisz dodatkowe 6k u mechanika a auto dalej będzie warte 8k, taki urok tych starych i dojechanych rodzynków, jak widzisz normalny mechanik Ci tego nie naprawi, trzeba szukać "fana" danego modelu silnikowego, więc już samo to może zwiastować niemałe koszty