Aktywne Wpisy
agaciksa +28
Na wstępie proszę o pamięć, że każdy jest niewinny dopóki jego wina nie zostanie udowodniona.
#gwalt #afera
tl;dr za namową @Dantte ku przestrodze wszystkich kobiet, tworzę ten wpis: złożyłam do prokuratury zawiadomienie o gwałcie przez użytkownika wykopu.
Prokuratura umorzyła zanim dostali jakiekolwiek dowody, ale złożyłam zażalenie. Konsekwencje spotkania pewnego użytkownika tego portalu ciągną się za mną po dziś dzień, problemy psychiczne i miesiąc w psychiatryku.
Zaczynając od początku - zerwałam z chłopakiem,
#gwalt #afera
tl;dr za namową @Dantte ku przestrodze wszystkich kobiet, tworzę ten wpis: złożyłam do prokuratury zawiadomienie o gwałcie przez użytkownika wykopu.
Prokuratura umorzyła zanim dostali jakiekolwiek dowody, ale złożyłam zażalenie. Konsekwencje spotkania pewnego użytkownika tego portalu ciągną się za mną po dziś dzień, problemy psychiczne i miesiąc w psychiatryku.
Zaczynając od początku - zerwałam z chłopakiem,
Z każdym dniem od ujawnienia szczegółów BK0% coraz mniej chce mi się żyć i pracować. Po co to wszystko było? Szkoła, studia, praktyki, zmiany pracy, podnoszenie kwalifikacji, kursy, certyfikaty, nawet się przebranżowiłem 9 miesięcy temu na IT (cudem złapałem pracę jako junior). I to wszystko po to tylko żeby skończyć na wiecznym wynajmie jak szczur.
Nie będę mógł stworzyć sobie swojej własnej komfortowej przestrzeni bo landlord nie pozwoli pozbyć się meblościanki z
Nie będę mógł stworzyć sobie swojej własnej komfortowej przestrzeni bo landlord nie pozwoli pozbyć się meblościanki z
Ghost of Tsushima - czyli gra o obcinaniu głów kloc... mongołom
Z góry piszę, że przy ocenie biorę od razu pod uwagę wyspę Iki, więc jak ktoś nie grał, to polecam ominąć część fabularną, bo będą w niej spoilery, może nie jakieś ogromne, ale jednak.
Fabuła - bardzo fajne prowadzenie fabuły, porównując do innego open worlda od Sony, czyli HZD/HFW uważam, że fabuła jest prowadzona o niebo lepiej, questy poboczne ciekawsze (szczególnie legendarne opowieści), sama historia interesująca. Momentami czułem, że jest trochę za dużo nic nie znaczących questów pobocznych (czyli nie historie konkretnych postaci, ale te pojedyncze krótkie questy), gdyby ich zrobili z 5-10 mniej to mogłoby to wyjść na plus, ale też rozumiem, że twórcy chcieli, żeby przynajmniej część NPC miała jakieś funkcje poza samych faktem istnienia i uzupełnienia otoczenia. Jeden quest/wątek bardzo mnie zamulił (stara baba w domu rodzinnym). Główna linia fabularna z jednej strony niezbyt skomplikowana i trochę oczywista, ale nie jest to minus. Lepiej zrobić prostą historię i opowiedzieć ją dobrze, zamiast kombinować na siłę żeby było ambitnie. Wyspa Iki cudownie uzupełnia główny wątek i przeszłość Jina, daje nowe spojrzenie na relacje Jin - ojciec i zachwyciła mnie jeśli chodzi o backstory głównego bohatera. Główny wątek Orlicy aż tak mnie nie porwał, ale DLC fabularnie na plus.
Świat/klimat/muzyka - gra przedstawia realia feudalnej Japonii i robi to świetnie. Zarówno muzycznie, wizualnie, stylistycznie, super zrobiona robota i całkowicie kupuję grę pod tym katem. Dodatkowo bardzo klimatyczne animacje przy tym jak opowiadane są mityczne opowieści.
Gameplay walka - kolejny aspekt, gdzie gra wypada bardzo dobrze. Bardzo delikatny minus, że gra jest trochę za prosta, zacząłem na poziomie normalnym, całkiem szybko zmieniłem na trudny, żeby od pewnego momentu ustawić zabójczy i tak już robiłem całą grę + dodatek. Mimo najwyższego poziomu trudności eksploracja (czyszczenie obozów, walki z napotkanymi grupami) nadal była względnie nietrudna, trochę się trzeba było namęczyć przy pojedynkach, bo wiele ciosów przeciwników potrafiło zabijać w 1-2 uderzeniach. Grałem mocno skrytobójczo, poziom trudności na początku nie pozwalał za bardzo grać "na rambo", ale jak już zrobiłem 90%+ podstawki, to nawet wbijając się do obozu na wszystkich wrogów nie było wielkiego problemu wyrżnąć cały obóz, ale jednak trzeba było skorzystać z broni podręcznych typu kunaie czy bomby dymne. Świetnie zrobiony system parowania/uników, samo parowanie daje bardzo fajny efekt wizualno/dźwiękowy i satysfakcje z zabicia wroga w ten sposób. Uważam, że pod kątem walki gra wypada nawet lepiej od HZD/HFW, gdzie gameplay i tak bardzo mi się już podobał.
Gameplay eksploracja świata - i na koniec chyba najsłabszy element gry. W podstawce mamy kilka różnych typów aktywności pobocznych, ale niestety są one dość powtarzalne. Każdy ma swój gust i zapewne każdemu przypasuje coś innego, ale mnie np. układanie Haiku nudziło i przyznam, że po ułożeniu około 5 to już nie patrzyłem co klikam i tylko odhaczałem znacznik. Bieganie za lisami mi nie przeszkadzało, stojaki bambusowe całkiem fajnie, kapliczki dawały trochę poczucie jakby się grało w Uncharted, ale jednak trochę za mało różnorodności przy zbyt dużej liczbie instancji tych samych aktywności. Na ratunek przyszła wyspa Iki, wniosła powiew świeżości, wprowadziła trochę nowych i fajnych rzeczy (choć gdyby kapliczek z fletem było np. 20 albo więcej to też raczej byłoby to nudne). Gdyby cała gra wygląda tak jak wyspa Iki to eksploracja byłaby super, w podstawce jest po prostu OK.
Podsumowując, Ghost of Tsushima wskakuje u mnie na pierwsze miejsce jeśli chodzi o gry od studiów Sony (i dzieli to miejsce razem z Returnalem), kupiła mnie pod każdym względem. Z jednej strony chciałbym zobaczyć sequel, z drugiej strony historię uważam za zamkniętą i może lepiej byłoby to zostawić. Mimo wszystko 10/10 nie dam ze względu na lekką monotonność jeśli chodzi o eksploracje, a dla open worlda jest to jednak ważna kwestia.
Ocena końcowa - 9.5/10
#ps4 #ps5
The Binding of Isaac: Rebirth - 10
Ghost of Tsushima - 9.5
NieR: Automata - 9
Returnal - 9
The Last of Us 2 - 9
Spiritfarer - 9
Ender Lilies: Quietus of the Knights – 8.5
Horizon Forbidden West - 8.5
Elden Ring - 8
Kena Bridge of Spirits - 8
Marvel's Guardians of the Galaxy - 8
Hades - 8
Ratchet & Clank Rift Apart
@BezKrakaNiePograszMakaroniarzu: zapewne dopiero po Ragnaroku. W GOWa 2018 grałem w 2018 i nie czułbym się "kompetentny" żeby teraz oceniać tę grę.
@danielinho: ja akurat pochłonąłem całość i to mega szybko. To znaczy gdyby była dłuższa, np. przez wsadzenie większej liczby tych samych aktywności pobocznych czy niezbyt rozwojowych
Splamiłeś swój honor Mireczku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@brak_sumienia: na zabójczym było ciężko nie grać skrytobójczo na początku gry :D Później już można było tego uniknąć, ale zanim się powbijało skille to było to ciężkie.
Przeszedłem w trochę ponad 30h. Po zagraniu przez kilka h w open worlda, zaniechałem, bo zaczął psuć mój odbiór gry. Skoncentrowałem się na głównym wątku i wyszło najpyszniej. Jako fabularna gra akcji oceniam grę bardzo wysoko.
Open world jest meh. Świat zachwycający, chciało się podróżować. Ale oprócz tego za mało różnorodności na dobrego open worlda. Struktura pobocznych
Hades 8, Elden Ring 8, a isaac 10.
No to tyle jeśli chodzi o Twój autorytet xD
I swoją droga,
Hades to nie jest zwykły roglike. I ma #!$%@? #!$%@? fabułę w porównaniu to tego gówna.