Wpis z mikrobloga

Jakie są plusy i minusy zamiany diesla (manual) na benzynę (DSG)? Teraz mam 2.0TDI 190km/420nm, mam okazje kupić to samo auto (A3 8V) tyle że podłubane i ze słupkiem od S3 czyli okolice 350km/500nm w takiej kasie w jakiej bym sprzedał moją, ale jednak kminie czy się opłaca, na pewno spalanie większe, ale coś jeszcze? #motoryzacja #samochody #audi #benzyna #volkswagen
maikeleleq - Jakie są plusy i minusy zamiany diesla (manual) na benzynę (DSG)? Teraz ...

źródło: comment_1664174405S3OlH5bTOWVShzsQLtFDVT.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
@bidzej: no nie trafiłeś, bo co roku mam badania sluchu w pracy i tylko na jakis bardzo wysokich częstotliwościach mam minimalne ubytki, wiec słuch prawie idealny. Mialem 18letniego diesla i tak jak wspomnialem, przy postoju czy ruszaniu slychac ten klekot, ale pozniej juz go nie ma. Chyba nie bylo osoby, ktora by nie skomentowała "ale jest cicho w tym aucie", tak w starym bmw w dieslu xD. Teraz stoi u mnie
  • Odpowiedz
@maikeleleq: ta benzyna i dsg to najlepsze połączenie, nie będziesz gadał głupot, że srata tata maułal lepszy bo mi w diselku coś źle zmieni i mam spalanie o 0,1 litra większe niż sam bym zmienił

silnik też rakieta, on się najpewniej lepiej zbiera, z niższych obrotów niż diesel jaki masz,

jedyne za czym będziesz mógł zatęsknić to te niskie spalanie, tak to będziesz w dieslu widział same wady
  • Odpowiedz
  • 0
Skoro to rodzina szwagier i tam przyjaciel rodziny to jaki problem wziąć od niego ten samochód na tydzień i potestować?
  • Odpowiedz
@maikeleleq: Porobione Audi przez jakiegoś mechanika co glownie ulepy ze Stanów sprowadza, co może pójść nie tak? Popatrz sobie profil Sportmile na fejsiku jakie tam kwiatki wychodzą po takich tunerach. I to jeszcze znajomy / rodzina, raz drugi Ci naprawi a potem ustawi na koniec kolejki i będziesz czekał tydzień na samochód
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@maikeleleq: jeśli to jest suche DSG to przy 350 się wysra dość szybko xdd wgl 350 km z tego silnika to jest proszenie się o problemy
  • Odpowiedz
@maikeleleq nie ma co porównywać mondeo do DSG bo ford ma skrzynie Hydro - jest dość wolna i czuć zmianę, ale jest jest za to pancerna i ewentualny koszt naprawy jest stosunkowo niewielki. DSG działa pięknie tylko pamiętaj dbać i wymieniać olej. Sam zmieniałem gnój na pb i dużo przyjemniej, w trasie tylko spalanie dobija ale kultura pracy to rekompensuje
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@gnt_1: w amerykańskich a3 nie bylo suchych DSG. Nawet 1.8 fwd miały mokre dq250. Polifty mogły mieć dq381, która także jest mokra
  • Odpowiedz
@zdzi: Sam sprzedałem poprzednie auto A4 B7 z 1.8T po modach z głową, chłopak się do dzisiaj cieszy z auta, moje A3 też jest „po serwisach” bo latało trasy 750km więc jak tylko coś było nie halo to od razu ogarniane było
@egonszef: właśnie o to tez chodzi, dużo jeżdżę po mieście i szkoda diesla katować
@piwakk: masz racje, jeździłem autami z DSG i moment zmiany jest nieodczuwalny, a
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@maikeleleq: no to nie ma co porównywać. Zastanawia mnie tylko cena jak to możliwe że wymiana fwd w dieslu z manualem na turbobenzyne z dsq i quattro pozostając przy tym samym modelu miałaby ciebie wyniesc 1:1.
  • Odpowiedz
@adrjenq: Europa vs USA szczerze mówiąc, no i wiadomo, po rodzinie też cena inna bo kuzyn woli jak auto w rodzinie zostanie bo jednak będę też przy nim grzebać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@piwakk: z tą niezauważalną zmianą biegów w DSG to bym trochę polemizował. Jasne, jest gładko, jest szybko, ale zmianę czuć; mówię na podstawie kilku aut, w tym aut na gwarancji, ze znikomym przebiegiem, choć fakt - wszystkie to diesle, może to ma jakieś znaczenie. Zdecydowanie bardziej wolę pracę ZF 8HP niż DSG, zwłaszcza że DSG potrafi być ospałe w niektórych sytuacjach - sprawę ratuje zmiana softu skrzyni, ale no na gwarancji
  • Odpowiedz