Wpis z mikrobloga

Cześć, planuję założyć jednoosobową działalność gospodarczą. Chce skorzystać z ulgi na start a rozliczenie na zasadach ogólnych. Po zarejstrowaniu działalności gospodarczej poprzez bank należy złożyć wniosek ZZA aby wyrazić chęć skorzystania z ulgi na start. Pytanie czy można ten wniosek złożyć przez ePUAP albo zus.pl?
Jakie obowiązki będę miała co miesiąc gdy będę posiadać JDG? Muszę wypełniać DRA i wysyłać do miesiąc do ZUS aby obliczono mi składkę? Jeśli tak, to co jeszcze, czy muszę co miesiąc składać jakieś sprawozdania do US?
Gdzie mogę poczytać o obowiązkach przedsiębiorcy po założeniu JDG?

#b2b #jdg #dzialalnoscgospodarcza #prawo #firma
  • 15
@adwadwq nie mam doświadczenia, to może się mylę gdzieś, ale

wniosek zza składasz automatycznie wypełniając wniosek w CEIDG

Podatek tylko płacisz, deklarację składasz dopiero w następnym roku, ZUS składasz co miesiąc, możesz przez ich program Płatnik, no i płacisz też co miesiąc

Ma stronach gov o dziwo wszystko jest bardzo przystępnie omówione
@wutermelon: masz chyba jakieś urojenie, ponieważ ja na wykopie nie mam innego konta, a to konto wyżej nie należało do mnie, jeśli tak bardzo ci zależy na tym aby udowodnić sobie że ja to ta osoba wyżej, to napisz do moderacji, niech sprawdzą ipiki, maci czy inne metadane do których mają dostęp, I don't care
@adwadwq: Jak zakładałem przez CEIDG to mozna było w jednym formularzo wszystko wybrac ZZA i VAT-R
Teraz zakładasz na firma.gov.pl i tez powinno sie dac wszystko przy rejestracji podać.
Do prowdzaenia JDG polecam Infakt
do 3faktur kosztuje chyba 5zł/miesiąc
a z tym linkiem jeszcze 50gr zaoszczedzisz jesli to za drogo
https://www.infakt.pl/polecam/biurorachunkowe
polecam przetestowac za darmo i porównac z tym systemem z banku