Wpis z mikrobloga

#minecraft #pytanie #informatyka #wydajnosc #programowanie #java #jvm

Sorry, że spamuję tagiem, ale pomyślałem, że to mogłoby być ciekawe. Wiem, że Java to gówno itd, ale właściwie, co jest przyczyną niskiej wydajności Minecrafta?

Wiem, że działa na JVM i OGÓLNIE tak można ująć wszystkie przyczyny. Niemniej, poza Garbage Collectorem, który od czasu do czasu powinien spowodować przycięcia, nie powinno być aż tak źle. Java też ma swoje biblioteki graficzne, które powinny być jakoś optymalizowane, choć wiadomo, że nie w takim stopniu, jak w przypadku pisania kodu na pojedynczą platformę.

Wie ktoś może, o co najbardziej tu chodzi? Czy Java w ogóle się nie nadaje do gier i cokolwiek w 3D na JVM będzie niewydajne?

Nie da się wygooglować publicystyki na ten temat, bo internet jest #!$%@? głupotami dla 10latków.

Liczę na opinię osób, które mają jakieś merytoryczną wiedzę, bo "plotki" i uliczne legendy o Javie to ja znam.
  • 16