Wpis z mikrobloga

Cześć. Czołem!
W skrócie:
Pacjent: suzuki Sj413 gaźnik
Objawy: siorbie olej dość zdrowo, i chyba dość nagle

Otóż kupiony z 3miesiace temu, problemu raczej jako tako nie było albo nie zauważałem. Parę razy olej sprawdzałem i był. Ostatnio było już sucho, wiec wlałem litr 10w40, wyrównało do minimum więc pomyślałem że po wypłacie teraz zmienię na nowy to może nie będzie źle, ale problem w tym że minął ledwo tydzień i tego litra dolanego też już nie mam xD
Pobieranie oleju musiało chyba zacząć się dość nagle.
Z objawów dodatkowych : 1)to kiedyś zostawiał mi czarne plamy na trawniku po przegazówce ale myślałem że jest jakiś zdziatkowany mocno poprostu i obroty powyżej 2.5k zaczynają wydmuchiwać sądzę xD
2)nie wiem czy to związek ma z lpg niedawno założonym czy jak ale czasem strasznie kopci z wydechu, a czasem nie, a jak kopci to i tak po chwili jazdy przestaje
3) walki rozrządu elegancko #!$%@? nagarem widać przez wlew korka

Moja teoria na ratowanie sytuacji chociaż na jakiś czas :
PUKANKA !!!( ͡º ͜ʖ͡º)
Przy wymianie oleju teraz, może problem w zapieczonych pierścieniach skoro nagaru niemało?
Skoro i tak #!$%@? tyle oleju to albo zabije go do końca albo się mu poprawi. Dziś jak znajdę czas po robocie zmierzyć mu chce jeszcze stopien sprężania.

Jest jakaś opcja jeszcze? Czy tylko remont? Czy tylko złom? XD
#4x4 #mechanikasamochodowa #samurai #suzuki #offroad

ZDU ostatnio na grzybach byłem, polecam bo dużo rośnie XD
n.....n - Cześć. Czołem! 
W skrócie: 
Pacjent: suzuki Sj413 gaźnik 
Objawy: siorbie o...

źródło: comment_1664793091hd3viNpLDFCttOuYibC8NM.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
@niebenben: Może ktoś zalał jakimś doktorem przed sprzedażą, teraz izolacja puściła i może to to :)
NIgdy nie stosowałem, ale może warto właśnie jakimś specyfikiem w stylu doktora się ratować ?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@niebenben: jak wyżej opisane mógł ktoś nalać badziewia a teraz puściło. Raz tak miałem po kupnie auta. Wymieniłem olej i później już tylko dolewałem. Skończyło się na remoncie silnika.
  • Odpowiedz
  • 0
@Tonari_Totoro (°°
@kupczyk No cóż, to pewnie też tak skończę.
Zmiana na jakieś 15w40 coś na chwilę pomoże żebym nie dolewał raz na tydzień litra?
I może wsupiac olej a nie kopcić?
@DanielVideo No doraznie pewnie tak będzie że się zapoznam z doktorem
@BratProgramisty a skoro i tak śmietnik to w ramach testów moge sprawdzic ogólnodostępne środki chemiczne do remontów silnika w
  • Odpowiedz
@niebenben: robiłem remont w swoim 1.3 ale na wtrysku. #!$%@?ł olej jak dziki, progi na gładziach cylindrów już wyczuwalne nie tylko pod paznokciem, ale i pod palcem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tłoki zostawiłem, cylindry przehonowałem, nowe pierścienie, dotarte zawory + nowe uszczelniacze. Latał jak zły. Wału nie ruszałem. Całość zajęła jakieś 2 dni.
  • Odpowiedz
  • 0
@BratProgramisty paaanie drogi, za wysokie progi na moje nogi, moje możliwości to się kończą na zmianie amorów, dołożeniu masy czy tam ostatnio dołożeniu zabudowy z płyty meblowej , klocki sroczki itd
Nawet jakbym już wyciągnął taki silnik z samuraja to i tak by się skończyło na szukaniu kolejnego xD
To już jednak trzeba jakaś wiedzę mieć i zaplecze a ja max dwa koziołki na kostce przed pakamerą ze stołem i 37 IQ
  • Odpowiedz
i 37 IQ


@niebenben: to jakieś 3 punkty więcej niż ja! A tak na serio to jeśli miałbyś trochę czasu to byś to ogarnął. Nie wiem jaki koszt teraz, ale te 10 lat temu wyszło mnie jakieś 800-900zł co pochłonęło lwią część mojej ówczesnej wypłaty xD
  • Odpowiedz
  • 0
@Tonari_Totoro ale jak wyżej wspominałem, max co przy silniku robiłem to wymiana świec w focusie ( ͡° ʖ̯ ͡°) a szukam pół dnia już jakiegoś tutorialu dla debili i nic nie mogę znaleźć. Plus nie mam zaplecza technicznego trochę- kanału, garażu i pewnie połowy narzędzi, więc wszystko by musiało być robione na zewnątrz a jak widzimy to aura mocno nie sprzyja żeby podejść do tematu optymistycznie ( ͡
  • Odpowiedz
@niebenben: bez sensu, ten silnik to serio pikuś. Na dodatek części wyjdą 500-650zł a używkę jak kupisz i tak się zapewne #!$%@?. Do tego silnika wystarczy komplet płaskich kluczy + nasadowych z lidla. Jak się uwiniesz to ogarniesz w weekend. Tam nie ma żadnych dziwów. Zwalasz głowicę i zawozisz do zakładu, ściągasz miskę i odkręcasz korbowody. Gdybyś miał gotową głowicę np. niektóre firmy dają na wymianę to całość powinna się zamknąć
  • Odpowiedz
  • 0
@BratProgramisty o kurde, nawet nie wiedziałem, że jest takie coś. I można pakować wszystko w nominale ? Jakieś szczypce do pierścieni się nie przydadzą?
Kurde.. jakbym miał garaż to bym spróbował walczyć z tym jak się zagłębiam w temat. Jak dojeżdże na motodoktorach i dolewkach do wiosny, to poważnie nad tym pomyślę
  • Odpowiedz
@niebenben: Sprawdź system odmy czy nie jest zapchany i czy zawór nie jest kaput. Znajomi tak mieli w Jeepie i remont nie pomógł, ale wymiana gumowego przewodu za grosze załatwiła sprawę.
Na YouTube obczaj remont silnika.
  • Odpowiedz