Wpis z mikrobloga

Właśnie skończyłem postala 4. Nie, nie ma tu błędu, ten tytuł pisze się małą literą. Postal 3 to przy tej niedokończonej wydmuszce opierającej się na styranych już barkach dwójki- gra roku. To się nie godzi, RWS wy powinniście wszyscy #!$%@?ć na galerach. Nie, stworzenie dwóch historycznych ikon kampanii antyprzemocowych wymierzonych w gry wideo nie wystarczy. Nie tym razem, nie te czasy. Sprzedaliście siebie i markę. Mam nadzieję że Vince, Mike i cała reszta ekipy wie że zielona srajtaśma się skończyła. Nie oszukujmy się- nigdy nie były to dobre gry. Ale grając w 4 czujesz że coś jest nie tak. Gdzieś z tyłu głowy dzwoni dzwonek na wybudzenie z nostalgicznego transu. To trwa tak mniej więcej do końca poniedziałku/ połowy wtorku. Wtedy zaczynasz odkrywać pustkę, zaczynają doskwierać bugi, sterylność i smutek otoczenia, styl graficzny nie pasujący całkowicie do konwencji, dziury w mapie i prawdziwy bezsens tego co robisz. Brak w tej grze powiązań przyczynowo- skutkowych, brak jej dopracowania na poziomie podstawowych mechanik i rozczarowuje ona beztroską zespołu deweloperskiego. To co można teraz ograć powinno być dostępne jako PIERWSZA beta. Płacić za to cokolwiek więcej niż jest warta zdzira kolesia- to duża przesada. A ona jest gruba. I gratis dla bezzębnych rednecków.

To tak w skrócie opisałem moje rozczarowanie roku.

#gry #postal #postal4
  • 9
@DonRzoncy: Czarę goryczy przepełniło jak wlazłem do kopalni i skierowałem się (chyba logicznie?) wzdłuż torów. Doprowadziło mnie to na skraj mapy bez używania żadnego czita. Co więcej- wydawało mi się że to jest dobra droga póki się nie wyłoniło światło i dziura w nicość.

Aż przykro człowiekowi :(
@No_0ne: No biorąc pod uwagę portfolio studia to nie tego się można było spodziewać. Zamiast kolejnej ikony "shitgamingu" zawierającej skoncentrowany ładunek antykulturowy- wysrali bubel który chce być wszystkim naraz- a jest niczym pod każdym względem. Para poszła w "grafikę" i guwnoznajdźki, czyli dokładnie odwrotnie niż dotychczas. No i żarty o kupie i seksie. Bo penis, dildosy, stosunki i wszędzie gówno. To się nigdy nie starzeje, nie?

Nie wiem kogo tam zatrudniają,
@No_0ne: Paradoksalnie dzisiaj dobrze sprawdziłaby się fabuła Kolesia co jest pacyfistycznym narcyzem. Kompletnie zmarnowany potencjał ścieżki "dobra". Można tam upchać tyle zepsucia pod piękną poszewką że to aż przykre co się z tą serią stało :(

Dobrze wiedzieć że nie jestem jedynym wyciągającym podobne wnioski, pozdro :)
@DonRzoncy: Hej, ale postal 2 to świetna gra, nawet w dzisiejszych czasach. To co moim zdaniem zrobiono milion razy lepiej w dwójce, a co leży w czwórce to AI przechodniów oraz eksploracja. W czwórce algorytmy postaci wydają się być oparte o te z dwójki, ale bardzo rzadko reagują na podstawowe bodźce, przez co wygląda to mega sztucznie. Domki w czwórce są często kopiuj wklejką i rzadko jest powód żeby schodzić z
@Prychol: Ja wiem czy nie tak dawno, niedługo będzie 8 lat. Poza tym z tego co pamiętam inspirowali się ED i AWP przy jego tworzeniu, temu tak fajnie było. 4 to jakieś nieporozumienie. Jest ok i czuć ten postalowy vibe, ale wszystko momentalnie klęka jak zaczniesz odkrywać bugi i niedoróbki. A tych jest sporo.


P2 był fajny bo mimo wszystko przemyślany i dopracowany, te klocki się układały w całość. Tu #!$%@?.