Wpis z mikrobloga

#ccc #afera #rodo

Mam do was pytanie. CCC podczas zakładania konta zmusza do zaakceptowania zgód marketingowych. Co więcej nie ma możliwości ich wyłączenia, a samo CCC w ramach swojej spółki czy tam podmiotów przekazuje je dalej i firmy typu HalfPrice i samo CCC wysyłają swoje SMSy - po prostu spamują niechcianymi wiadomościami.

1. Czy taka praktyka jest legalna? Konto tylko i wyłącznie za wyrażenie zgody marketingowej bez mozliwości jej anulowania.
2. Jeżeli nie to jazda od razu do UOKiK?

Nadmienię tylko, że posiadając tam konto, przeszedłem przez wszystkie szczeble ich infolinii i jedyną opcją na zaprzestanie spamowania przez CCC było... usunięcie konta.

Minus tego był taki, że mogę zamawiać produkty tylko jako gość.

Co ciekawe i tak wrzucają tam poniższy zapis podczas akceptacji zamówienia...

Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać również w celach marketingowych, tj. prezentowania Ci, także w sposób dostosowany do Twoich zainteresowań, ogólnych reklam, ofert, czy rabatów dotyczących naszych produktów lub usług, a także podmiotów z Grupy CCC, przeznaczonych dla wszystkich naszych Klientów (w sposób uproszczony analizujemy Twoją aktywność dzięki czemu możemy lepiej dostosować się do określonych, ogólnych grup naszych Klientów, np. inne bannery możemy kierować do mężczyzn, a inne do kobiet, przy czym w takim wypadku nie ograniczamy różnym grupom klientów dostępu do ciekawych ofert oraz nie wpływamy istotnie na ich decyzje).

W takim wypadku podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest tzw. prawnie uzasadniony interes administratora danych i strony trzeciej (marketing własny CCC S.A. i podmiotów z Grupy CCC. Jeśli wyrazisz zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą mailową lub telefonicznie, informacje marketingowe będziemy przedstawiać Ci również w ten sposób. Oczywiście możesz wnieść sprzeciw wobec takich działań.
  • 3
zmusza do zaakceptowania zgód marketingowych


@Super_Hornet: jak najbardziej nie jest wlasciwa ta praktyka. Zgoda ma być dobrowolna do tego stopnia, że jako użytkownik, który nie wyrazi zgody marketingowej nie możesz mieć żadnych negatywnych konsekwencji z powodu nie udzielenia, lub wycofania zgody.

Zgodnie z motywem 32 Rozporządzenia RODO „zgoda powinna być wyrażona w drodze jednoznacznej, potwierdzającej czynności, która wyraża odnoszące się do określonej sytuacji dobrowolne, świadome i jednoznaczne przyzwolenie osoby, których dane