Wpis z mikrobloga

@houek: Ktoś doradzi dalsze kroki postępowania z reklamacją wadliwego sprzętu?
Zakupiłem w oleole Xiaomi Mi TV Stick. Po uruchomieniu okazało się, że urządzenie się restartuje co chwilę. Po kilku lub kilkudziesięciu sekundach od uruchomienia jest restart, potrafiło też wpaść w bootloop. Jako że mam drugie takie urządzenie w domu, to przetestowałem jeszcze z tamtym zasilaczem, na którym obecny sprzęt od kilku miesięcy działa bez zarzutu. Sprawdziłem na 3 monitorach i 2 TV. Wszędzie to samo.

Zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi, wysłałem towar i załączyłem film z działania urządzenia. Dostałem odpowiedź, że według serwisu "Sprzęt sprawny, nie wykonano naprawy". Oczywiście 16zł za przesyłkę już jestem w plecy.
Kontakt z infolinią - oczywiście tam nic nikt nie wie, a zdanie serwisu jest wyrocznią - jeśli się nie zgadzam to mogę odesłać jeszcze raz.
Tak też zrobiłem. Tym razem zaznaczyłem, że chcę zwrotu pieniędzy. Oczywiście kolejne 16zł na przesyłkę z mojej kieszeni. Odniosłem się do poprzedniej reklamacji, że sprzęt nadal nie działa, dołączyłem kolejny film pokazujący co się dzieje. No i dzisiaj dostałem maila, że "Przeprowadzona weryfikacja podanej w zgłoszeniu reklamacyjnym wady towaru nie potwierdziła jej występowania. Reklamowany towar jest zgodny z umową, wolny od wad, za które Sprzedawca ponosi odpowiedzialność. W zaistniałych okolicznościach nie jest możliwe zakończenie reklamacji w oczekiwany sposób." Brzmi to dla mnie jak dupochron do wykręcenia się od odpowiedzialności. Ja już jestem ponad 30zł stratny bo nawet jeśli za którymś razem uznają reklamację to powiedzą, że tamte były bezzasadne.

Jakie dalsze kroki podjąć? W przyszłym tygodniu mam wizytę u miejskiego rzecznika praw konsumenta, ale może już teraz ktoś doradzi jak to dalej rozwiązać?

Tu film jak działa ten, wg serwisu sprawny sprzęt: https://youtu.be/IAp9Vrdp_5w

#oleole #reklamacja #prawokonsumenckie #poradyprawne #xiaomi #pytanie @oleolepl
  • 11
@Patryk4: wiesz, generalnie to ma działać na tym co jest w zestawie. Kabla HDMI nie używałem - wpinałem bezpośrednio do portu. Testowałem w pracy i w domu czyli 2 odrębne środowiska. Po prostu coś jest nie tak z samym urządzeniem. Nie wiem jak wygląda środowisko testowe w serwisie, ale skoro ja wyciągam z pudełka i tonie działa, a pan w serwisie ma złote kable i laboratoryjny zasilacz i u nie go
@houek: A podajesz odpowiednie napięcie? Zasil go może z zewnętrznej ładowarki bo może twój TV ma jakieś kaprysy z napięciem w USB i gdy tylko stick ciągnie więcej prądu to go nie wystarczy i się restartuje.
@houek: Wybacz, nie doczytałem. Na filmie widać, że w momencie restartu gaśnie lampka. To nie musi oznaczać, że to wina zasilania ale sprawdził bym jeszcze kabel i mocniejszą ładowarkę. Jak nie pomoże to pewnie rzeczywiście coś jest walniętego.
No cóż, chyba jest szansa na pozytywne załatwienie sprawy:

Komunikat odnośnie zgłoszenia reklamacyjnego

Szanowny Kliencie,

Informujemy, że Twoja reklamacja została uwzględniona.
Reklamowany Towar zostanie wymieniony lub dokonamy zwrotu należności.

Aktualny status realizacji zgłoszenia dostępny jest na naszej stronie internetowej w zakładce reklamacje.

Z wyrazami szacunku,
Dział Obsługi Klienta OleOle!