Wpis z mikrobloga

Mirki, czy może ktoś mi potwierdzić czy dobrze rozkminiam z tym systemem mesh? Jestem laikiem w tym temacie a producenci stosują tyle marketingowej gadki, że już sam nie wiem co kupić i jak to bedzie działało.

Mam spore, 3-pokojowe mieszkanie w kształcie litery L. Chce w każdym pokoju mieć dobre, stabilne łącze wi-fi do sprzętu agd i pracy (+ połączenie po kablu do kompa). Do każdego pokoju w mieszkaniu rozprowadziłem 2x kabel rj-45 kat 6 utp, wszystkie się zbiegają w skrzynce przy wejsciu do mieszkania.

Jeżeli teraz dobrze kombinuje to potrzebuję kupić 2-3 kostki jakiegoś systemu mesh i 1 switcha i podłącze je tak jak na schemacie (na niebiesko połączenia kablem)

Dobrze kombinuje? Polecicie jakiś sprzęt, który mi to ogarnia i jest w miarę tani (wstępnie myślałem o 2 kostkach TP-Link DECO M4 + LS1005G)? W miarę możliwości fajnie byłoby móc przypiąć część kluczowych sprzętów kablem do kostki (z tego co rozumiem to przy użyciu deco M4 zostanie mi po 1 porcie w "slave" kostkach, do których mogę coś przyłączyć)

#wifi #internet #siecikomputerowe #sieci #mesh #informatyka #router
Rogalikznadzieniem - Mirki, czy może ktoś mi potwierdzić czy dobrze rozkminiam z tym ...

źródło: comment_1668336173j90wgJehz80jMUJOlJlRMZ.jpg

Pobierz
  • 12
@Rogalikznadzieniem:
1. masz racje, żaden z nich nie jest prawdziwym meshem, to jest tzw fast-switching/roaming.
2. nie ma "tanich i dobrych"
3. jak wybierasz jakiś konkretny, to jesteś juz 100% przypięty do danego vendora
4. nie ma co oszczędzać, bo może się okazać, że bedzie shit i wymienisz wszystko bo pkt 3
5. zobacz gdzie dasz radę poprowadzić kable i zrobić jakiś punkt centralny. im więcej na kablu tym mniej bólu
@dktr @rhqq: Dzięki za uwagi. Ogólnie łącze będzie 1gbps. Jeżeli zepne kostki kablem to oczekuje że transfer wi-fi będzie zbliżony do tego co podaje producent czyli 300mbps na 2.4ghz i 850mbps na 5ghz

@rhqq: