Wpis z mikrobloga

Benzyniak - - > diesel

Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozrusznika i już jedzie
Kilka minut przy sprawnym termostacie i już płyn chłodniczy w temperaturze roboczej
Cichy mruk na postoju, przy przyspieszaniu w najgorszym razie delikatny hałas odkurzacza w przypadku 1.6 VTEC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kultura pracy
A z rury wydechowej najwyżej unosi się para wodna

A diesel? xD

Wsiadasz w mróz, przekręcasz kluczyk raz, czekasz aż świece się nagrzeją
Kręcisz rozrusznikiem przez dobre kilka sekund. Kaszle, churchla, wszystkie kontrolki panikują, pompujesz cenną ropę w nadziei na odpalenie klekota.
Nagrzewasz świece jeszcze raz
I jeszcze jeden tak na wszelki wypadek
Kręcisz, o, coś tam zaczyna pierdzieć co kilka obrotów, w końcu jest, zaskoczył.
Silnik brzmi jakby miał się zaraz rozsypać
W końcu ruszasz z miejsca
Oczywiście Diesel to silnik bardzo wydajny, więc takie błahostki jak rozgrzanie mroźnej kabiny przechodzą na dalszy plan. Osiągnięcie temperatury roboczej też ulega wydłużeniu
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem
Z rury albo dymisz albo użerasz się z DPF'em
Po dojechaniu na miejsce czekasz parę minut przed zgaszeniem silnika by nie zużyć zbyt szybko turbosprężarki

A wszystko po to by spalić parę litrów paliwa mniej xDDDD
Ostatecznie i tak zapłacisz więcej bo ropa już po 9 złotych za litr xDDD

#samochody #motoryzacja #diesel #mechanikasamochodowa #bekazpodludzi #polskiedomy #nosaczsundajski
h.....4 - Benzyniak - - > diesel

Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozr...

źródło: comment_1669014953g9JhY3xEz7vO2ScOdj7yWK.jpg

Pobierz
  • 97
@PiotrFr: To żaden arguemnt. W dieslu przynajmniej z góry wiesz co może siąść i wymienia się to raz na 200-300k km. Pytanie tylko na którego właściciela spadnie naprawa i który pójdzie potem po necie robić hejt.. Ja jeździłem wszystkim co popadło od 900cm w Matizie przez różnych 10 turbo i wolnossaków przez Subarowskie boxery i skończyłem na zeswapowanym 4.2 V8. Wszystko się waliło po równo, żaden nie był niezniszczalny.
@kasztan00: a mam takiego ...do sprzedania MB W211 E200 - 267 tys( pewnie coś dokręcone) a silnik chodzi jak marzenie. Co do Alfy - nie miałem i nie zamierzam nigdy w życiu kupować. Kuzyn miał co prawda stara ale co z tą suką nawalczył to jego.
@eeehhh:

W dieslu przynajmniej z góry wiesz co może siąść i wymienia się to raz na 200-300k km.

To dopiero argument. A benzynie nie?

900cm w Matizie przez różnych 10 turbo i wolnossaków przez Subarowskie boxery i skończyłem na zeswapowanym 4.2 V8.

I to wiele wyjaśnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@kupkesobieciagne:

To też od dobrych 15 lat nie istnieje. Chwila moment i pion, a w środku
Co do Alfy - nie miałem i nie zamierzam nigdy w życiu kupować. Kuzyn miał co prawda stara ale co z tą suką nawalczył to jego.


@amebyzwykopuatakuja:

Trzeba wiedzieć, jaką kupić. Jeśli miał 147, 156, czy 166, to trudno się nie zgodzić, że te modele trzeba omijać szerokim łukiem. Giulietta, czy Mito są za to całkowicie bezproblemowe.
Ciekawe. A bez dodatkowego dogrzewania nie jest to możliwe.


@PiotrFr: Ciekawe. W benzynie bez wtrysków nie jest możliwe spalanie i osiąganie temperatury.
Ah ta technologia która rozwiązuje problemy zamiast zostawić jak jest i narzekać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kupkesobieciagne:

Co to ma do rzeczy? Jest podgrzewanie, nie ma problemu.

Tak to mogę powiedzieć, że w benzynie mam Webasto i jest ciepło bez odpalania.
Nie każdy diesel ma podgrzewanie.

@harrame:

W benzynie bez wtrysków nie jest możliwe spalanie i osiąganie temperatury

Tak jak w dieslu xD
Co to ma do charakterystyki silnika i jego paliwa?

Zresztą niech wam będzie. Dizel najlepszy i nawet gdyby palił więcej od benzyny nadal
W benzynie bez wtrysków nie jest możliwe spalanie i osiąganie temperatury.


@harrame:

Jest możliwe. Jakoś maluchy i Fiaty 125p jeździły i normalnie się nagrzewały, a koło wtrysków to one nawet nie stały, o ile ktoś innego silnika do nich nie przeswapował.

O gaźnikach szanowny kolega słyszał? ( ͡° ͜ʖ ͡°)