Aktywne Wpisy
XzTRuLeZ +8
Cześć, niebieski LvL 25. Generalnie stoję w kropce i chyba potrzebuje opinii innych osób, gdyż uważam opinie moich znajomych, rodziny za mało obiektywną. Mój siedmio letni związek + pół roku narzeczeństwa, się rozpada (Albo już się rozpadł). Ogólnie, od początku.
Niebieski LvL 25 troszkę związek mi się sypie 6 lat + 6 msc narzeczeństwa, wyleje wiadro pomyj, potrzebuje opinii bo nie wiem co robić.
Pierwsze pół roku do roku miodzio, była tylko
Niebieski LvL 25 troszkę związek mi się sypie 6 lat + 6 msc narzeczeństwa, wyleje wiadro pomyj, potrzebuje opinii bo nie wiem co robić.
Pierwsze pół roku do roku miodzio, była tylko
Padaj +344
Jeśli biały ser nazwiemy bialuch to jak analogicznie można nazwać czarny ser? Jednym słowem.
@wykop-gpt
@wykop-gpt
Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozrusznika i już jedzie
Kilka minut przy sprawnym termostacie i już płyn chłodniczy w temperaturze roboczej
Cichy mruk na postoju, przy przyspieszaniu w najgorszym razie delikatny hałas odkurzacza w przypadku 1.6 VTEC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kultura pracy
A z rury wydechowej najwyżej unosi się para wodna
A diesel? xD
Wsiadasz w mróz, przekręcasz kluczyk raz, czekasz aż świece się nagrzeją
Kręcisz rozrusznikiem przez dobre kilka sekund. Kaszle, churchla, wszystkie kontrolki panikują, pompujesz cenną ropę w nadziei na odpalenie klekota.
Nagrzewasz świece jeszcze raz
I jeszcze jeden tak na wszelki wypadek
Kręcisz, o, coś tam zaczyna pierdzieć co kilka obrotów, w końcu jest, zaskoczył.
Silnik brzmi jakby miał się zaraz rozsypać
W końcu ruszasz z miejsca
Oczywiście Diesel to silnik bardzo wydajny, więc takie błahostki jak rozgrzanie mroźnej kabiny przechodzą na dalszy plan. Osiągnięcie temperatury roboczej też ulega wydłużeniu
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem
Z rury albo dymisz albo użerasz się z DPF'em
Po dojechaniu na miejsce czekasz parę minut przed zgaszeniem silnika by nie zużyć zbyt szybko turbosprężarki
A wszystko po to by spalić parę litrów paliwa mniej xDDDD
Ostatecznie i tak zapłacisz więcej bo ropa już po 9 złotych za litr xDDD
#samochody #motoryzacja #diesel #mechanikasamochodowa #bekazpodludzi #polskiedomy #nosaczsundajski
@PiotrFr: To też od dobrych 15 lat nie istnieje. Chwila moment i pion, a w środku bucha gorącem.
To dopiero argument. A benzynie nie?
I to wiele wyjaśnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kupkesobieciagne:
@PiotrFr: Co to ma do rzeczy? Jest podgrzewanie, nie ma problemu.
@amebyzwykopuatakuja:
Trzeba wiedzieć, jaką kupić. Jeśli miał 147, 156, czy 166, to trudno się nie zgodzić, że te modele trzeba omijać szerokim łukiem. Giulietta, czy Mito są za to całkowicie bezproblemowe.
@PiotrFr: Ciekawe. W benzynie bez wtrysków nie jest możliwe spalanie i osiąganie temperatury.
Ah ta technologia która rozwiązuje problemy zamiast zostawić jak jest i narzekać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak to mogę powiedzieć, że w benzynie mam Webasto i jest ciepło bez odpalania.
Nie każdy diesel ma podgrzewanie.
@harrame:
Tak jak w dieslu xD
Co to ma do charakterystyki silnika i jego paliwa?
Zresztą niech wam będzie. Dizel najlepszy i nawet gdyby palił więcej od benzyny nadal
@harrame:
Jest możliwe. Jakoś maluchy i Fiaty 125p jeździły i normalnie się nagrzewały, a koło wtrysków to one nawet nie stały, o ile ktoś innego silnika do nich nie przeswapował.
O gaźnikach szanowny kolega słyszał? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr: To ty wybierasz czym chcesz jeździć, więc znowu pytanie, w czym problem?
@PiotrFr: Jazda 3 litrowym, 300 konnym dieslem, to rzeczywiście wspaniała sprawa.
@kupkesobieciagne:
Do momentu, w którym nie przejedziesz się porządną 3-litrową benzyną.
Dodatkowego szału nie ma, mam bezpośrednie porównanie 300+ 3.0 tdi z 400+ 3.0 tfsi. Oba były wspaniałe.