Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
W jaki sposób powinny się zachowywać korekty krótko i długo terminowe gdy jest wszystko ok?

Na LPG miałem błąd za ubogiej mieszanki.
Teraz jeżdżę na benzynie i chciałbym po korektach dojść czy to wina regulacji LPG czy mam gdzieś lewe powietrze. Na benzynie błędów brak.

Czy jak na wolnych obrotach korekty długo terminowe zejdą do zera do później podczas jazdy znów się rozjada?

Niby to rozumiem ale nie do końca
Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?

#mechanikasamochodowa
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jestem_legenda: skoro long na benzynie jest ok, a na LPG korekty są mega na plus że aż wywala check, to znaczy że trzeba gaz wyregulować. Opcja druga - mieć to w nosie i zbieraj kasę na remont silnika :) pojeździć trzeba na benzynie, zobaczyć w jakich okolicach oscyluje korekta długa. Po jeździe na gazie ma być w podobnych okolicach (nawet wskazana jest minimalnie bogatasza mieszanka)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r3kc4H: LPG było regulowane kilka miesięcy temu na korekty właśnie. Samo by się rozjechało?

A czy na benzynie jest ok to nie wiem, nie wywala checka a korekty są inne, ale nie wiem czy są poprawne, bo nie wiem jak powinny się zachowywać.
Bo uważam że przy lewym powietrzu, gdy silnik pracuje na benzynie to ECU ma większe pole manewru i dostosuje się, a przy LPG jest na sztywno ustawione. Czy
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jestem_legenda: korekty długie najlepiej jak oscylują w okolicy 0 (+-5). Pojeździj na benzynie troche i zobacz jakie są. Jakie masz ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku?
@jestem_legenda:

W jaki sposób powinny się zachowywać korekty krótko i długo terminowe gdy jest wszystko ok?


Powinny być jak najbliżej zera . Zarówno krótko terminową jak i długo.

Na LPG miałem błąd za ubogiej mieszanki.Teraz jeżdżę na benzynie i chciałbym po korektach dojść czy to wina regulacji LPG czy mam gdzieś lewe powietrze. Na benzynie błędów brak.


Uboga mieszanka jest kiedy masz za dużo powietrza w stosunku do paliwa bądź za
Bo uważam że przy lewym powietrzu, gdy silnik pracuje na benzynie to ECU ma większe pole manewru i dostosuje się, a przy LPG jest na sztywno ustawione. Czy się mylę?


@jestem_legenda: Sterownik silnika nie wie czy pracuje na gazie czy benzynie i stosuje te same zasady bez względu na jakim paliwie pracuje. Sterownik lpg właśnie się ustawia tak aby przy tych samych impulsach którymi steruje wtryskiwaczami benzyny wtryskiwacze lpg podawały ekwiwalent
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r3kc4H: no po jeździe na wolnych obrotach korekty długie lecą na +15. Przy zwiększeniu obrotów na postoju spadają. Ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach to 37-40kPa przy zwiększeniu obrotów maleje do 27-30kPa