Aktywne Wpisy
jakie lubicie zwierzątka
iquiet +12
Wyobrażacie sobie, że macie (jakimś cudem) dziecko i dziecko w szkole musi zaprezentować zawód wykonywany przez rodzica?
Mi pierwsze co przychodzi do głowy to, to (gdybym był ojcem) że (ja) tato jest nikim i nie ma co przestawić dziecko. No bo co, powie, że pracuje na magazynie i układa kartony?
Nawet glupioby mi było „pochwalić” się dziecku gdzie pracuje i przy czym robię..
#przegryw #pracbaza
Mi pierwsze co przychodzi do głowy to, to (gdybym był ojcem) że (ja) tato jest nikim i nie ma co przestawić dziecko. No bo co, powie, że pracuje na magazynie i układa kartony?
Nawet glupioby mi było „pochwalić” się dziecku gdzie pracuje i przy czym robię..
#przegryw #pracbaza
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 44/???
Lockheed Martin X-59 QueSST
W lutym 2016 roku Lockheed Martin otrzymało wstępny kontrakt na wykonanie projektu ponaddźwiękowego samolotu odrzutowego, który miałby zostać oblatany do roku 2020. Zbudowano model odpowiadający 9% rzeczywistej wielkości do wykonania testów w tunelu aerodynamicznym w zakresie prędkości Mach 0.3 – 1.6. Po zakończeniu testów, 2 kwietnia 2018r. NASA przyznało dla Lockheed Martin 247.5mln USD na budowę i dostarczenie samolotu eksperymentalnego o niskiej charakterystyce gromu dźwiękowego (efekt akustyczny, który towarzyszy rochodzeniu się fali uderzeniowej wytwarzanej przez obiekt poruszający się szybciej od dźwięku). W czerwcu 2018r. USAF poinformowało NASA o nadaniu projektowi oznaczenia X-59 QueSST (Quiet SuperSonic Technology / cicha technologia ponaddźwiękowa). W październiku 2021r. zakończono montaż płatowca i następnie do kwietnia 2022r. przeprowadzono testy obciążeniowe i kalibracje układów paliwowych. Zakładany jest maksymalny poziom 75dB hałasu słyszalny na ziemi. Ze względu na swoją konstrukcję która ma redukować hałas fali uderzeniowej, X-59 wyposażony jest w systemy multispektralnych sensorów ułatwiających lądowanie. Zwraca na siebie uwagę również trójkołowe podwozie zaadaptowane z modelu F-16. Głównym zadaniem całego projektu jest znalezienie rozwiązania umożliwiającego wykonywanie lotów ponaddźwiękowych nad terenami zamieszkanymi. Dla porównania, hałas generowany przez Concorde’a oscylował w okolicach 105-110dB. Pierwsze loty do oceny i konsultacji społecznych planowane są pomiędzy 2023 a 2025 rokiem co ma pozwolić na zrewidowanie zasad wydawania pozwoleń dla lotów ponaddźwiękowych nad lądem od 2028r.
Załoga: 1
Długość: 30.4m
Rozpiętość skrzydeł: 9.1m
Wysokość: 4.27m
Masa własna (pusty): 6799kg
MDGW: 11340kg
Napęd: 1x General Electric F414-GE-100 98kN (9993kg) ciągu – silnik turbowentylatorowy z dopalaczem
Vmax: 1715km/h (Mach 1.4)
Pułap: 16764m (55000ft)
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Treść została ukryta...
Wesołych świąt (ʘ‿ʘ)
Jak zawsze ciekawy wpis -najlepszego!
Wesołych i wesołego. ( ͡º ͜ʖ͡º)