Wpis z mikrobloga

Generalnie, to jest to dla mnie mega świeży temat, i dopiero zaczynam myśleć o karierze wojskowej (23 lat na karku), czytam stronę Wojska Polskiego, i jest tam informacja, że po przejściu szkolenia podstawowego jest szkolenie specjalistyczne. Czy jest to szkolenie które wybieram dobrowolnie, czy specjalizacje nakładają mi z góry? Jestem po technikum informatycznym wiec nawet nie myśle o roli informatyka, ale zakładając specjalizacje strzelca wyborowego, jakie są szanse ze powiedza mi z góry ze mnie #!$%@??
#wojskopolskie #wojsko
  • 30
@Ever_Ns: znam żołnierza, który po 5 latach bycia szeregowym został wysłany na kurs podoficerski i został podoficerem, więc da się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale ogólnie się zgadzam, jak się chce być więcej niż trepem, trzeba szkołę oficerską ukończyć
@stuparevic Dobre xd

@Nydian
DZSW - 28 dni szkolenia zakończone przysięgą. Już w trakcie możesz wnioskować o przeniesienie do służby zawodowej. Szkolenie specjalistyczne to 11-miesieczne objęcie jakiegoś etatu. Jeśli nie zdecydujesz się na zawodową po tym okresie to trafiasz do aktywnej rezerwy.
Na każdym etapie (właściwie co tydzień) powinni namawiać Cię na służbę zawodową. Na pewno zapytają skąd jesteś i gdzie chcesz służyć - warto się przygotować.
Tak - można częściowo wybrać
bez szkoły oficerskiej, możesz być maksymalnie starszym szeregowym


@Ever_Ns: Zrób ludziom przysługę i nie wypowiadaj się na te tematy, jeśli masz pisać takie bzdury.

@Nydian: Robisz szkolenie podstawowe, a potem szukasz sobie jednostki, gdzie będziesz chciał mieć specjalistyczne. Czyli pierwszy krok to wybranie takiej jednostki, gdzie w ogóle mają etat strzelców wyborowych. Drugi krok, to kiedy już znajdziesz tam jednostkę, to męczenie buły kadrowcowi, żeby przydzielił Cię na kompanię z