Wpis z mikrobloga

Mam nadzieję że obecne zespoły i LM zdechną kiedyś w swojej chciwości.

W padoku F1 powstał ogólny sprzeciw przeciwko dołączeniu nowych ekip. Mimo iż Andretti spełnił wcześniej postanowie wymagania, to ci poraz kolejny podnoszą poprzeczkę. Uważając że Cadillac nie będzie prawilnym producentem, jedynie sponsorem tytularnym. Przez to że póki co Amerykanie nie będą produkować własnych silników, tylko korzystać ze współpracy z Renault.

#!$%@? że do tej pory Alfa robiła dokładnie to samo, a wszyscy się spuszczali nad powrotem legendarnej marki, #!$%@? że Red Bull chce zrobić to samo z Fordem i po prostu za odpowiednią sumę nakleić logo Forda na swój silnik od 2026. Albo to ze kilka lat temu ich silniki Renault miały zmieniana nazwę na Tag Heur. Plus wiele innych przykładów rebrandingu z przeszłości.

Pojawiają się też głosy Andretti nie ma wcześniejszego doświadczenia w F1 więc sobie nie poradzi. A w 2016 przyjęli jakiegoś Haasa, który również nie miał nic wspólnego z F1 i jeździł jedynie w Nascar. I to od czasu debiutu kupuje praktycznie gotowe bolidy od Ferrari, które skręca mu Dallara, bo nawet tego sam nie robi. A Andretti startuje obecnie w kilku różnych seriach na całym świecie. Zresztą nikt nie rodzi się z wiedzą o F1 i każdy kiedyś zaczynał od zera. W dzisiejszych czasach takie zespoły jak Williams, Sauber, Lotus, Brabham i wiele innych prywatnych ekip nie miało by szans powstać od zera.

Kolejnym śmiesznym argumentem jest to że zespoły ustaliły opłatę 200 milionów na wejście, to teraz planują ją podnieść do 600 milionów. Mogą sobie i 2137 milionów ustawić i tak nie wpuszcza nikogo nowego. Bo zawsze znajdzie się wymówka.

Jedynie w tej bandzie na pochwale zasługują Alpine i Mclaren, która są za nowymi uczestnikami. Alpine z własnych interesów, a Mclaren oprócz tego że też prowadzi interesy z Andretti w innych seriach, to ma w sobie jeszcze coś z ducha startych czasów. Chyba wiadomo komu kibicować w nowym roku.

Jedyna nadzieją w FIA że rozgoni te kółko wzajemnej adoracji w postaci części zespołów i amerykańskiego raka LM. Bo jak nie to kiedyś F1 mocno się przejedzie na swoim zabetonowaniu ligi.

https://www.motorsport.com/f1/news/why-f1-and-teams-are-still-not-impressed-by-andrettis-new-team-plans/10418569/

#f1
  • 4
#!$%@? że do tej pory Alfa, wszyscy się spuszczali, #!$%@? że Red Bull


@tumialemdaclogin Taguj #teczowepaski. Odnośnie tematu, zespoły zawsze dbały najlepiej o własne interesy, zarówno Mclaren jak i Alpine nie głosują z dobroci serca. F1 potrzebuje zespołu z amerykańskim rodowodem, Haas poza przebłyskami i skojarzeniami z Nascar to żart na kółkach. Powtórzę iż LM powinna pójść po rozum do głowy, zarówno Amerykanie jak i Europejczycy chcą czegoś nowego w stawce,