Wpis z mikrobloga

Czy przerabiał ktoś temat uszczelnienia pompy wtryskowej w 1.9 TDI o oznaczeniu 1Z? Pacjent to #audi80, ale może być też VW #golf3. Czy poza podstawą nastawnika przygotowywać się na uszczelnienie innych elementów pompy? Jeżeli tak, to jak trudna to jest operacja? Lepiej to oddać jakiemuś mechanikowi trudniącemu się pompami, czy operacja jest normalnie do wykonania na stole? Pojęcie o mechanice jako takie mam. Zdjęcie pacjenta dla atencji

#mechanikasamochodowa #audi
ithilcrackk - Czy przerabiał ktoś temat uszczelnienia pompy wtryskowej w 1.9 TDI o oz...

źródło: MicrosoftTeams-image (45)

Pobierz
  • 5
@ithilcrackk: są instrukcje w internecie. Nastawnik z góry dosyć łatwo zrobić. Dobrze mieć kabel vaga aby ustawić dawkę poprawną po zabiegu (ustawia się mechanicznie przesunięciem nastawnika na korpusie więc przed grzebaniem sobie zaznacz). Jak masz starszą wersje 1Z na przepływomierzu boscha to diagnostyka jest utrudniona przez prehistoryczne ECU silnika).
A jak masz nowsze TDI to można przy okazji wyczyścić nastawnik ale to też troche rozbierania dodatkowo.
Jeszcze potrafi cieknąć z tam
@ithilcrackk: Tutaj masz instrukcje czyszczenia nastawnika ale montaż przy wymanie uszczelek jest taki sam
https://docplayer.pl/17401540-Instrukcja-czyszczenia-nastawnika-pompy-typu-vp-37.html

Ogólnie największy problem to trafić ramieniem nastawnika w pierścień regulujący dawke. Położenie nastawnika zaznacz sobie z boku pompy robiac kreskę ostrym śrubokrętem. Zdarza sie że wyciek jest też spod głowicy tłokorozdzielacza i tam wymiana oringu to trochę wyższa szkoła jazdy ale tez da się to zrobić na aucie. Uszczelki kup najlepiej cały komplet boscha wychodzi najtaniej
@PlytaGnojowa @biskup2k Słuchajcie Panowie, dzięki wielkie za rady, ale okazało się, że ja #!$%@?łem sprawę xD
Mianowicie zdjąłem już pokrywę silnika i moim oczom ukazała się calutka wyczyszczona pompa z plombami po regeneracji jakiejś, natomiast ropa leje się z przewodu przelewowego, który idzie do filtra XDDD