Wpis z mikrobloga

@skinrunner2: zgodnie z zasadą "Nie znam się to się wypowiem" się wypowiadam. Nie chciało mi się nawet obejrzeć całego filmu, ale obejrzałem końcówkę.

I ścianka może sobie to nazwać nawet 10b. Opis poziomu trudności na sztucznej ścianie służy wyłącznie porównywaniu trudności tras na tejże ścianie.
II zrobienie jednego problemu z danej trudności nie znaczy aż tak wiele. Możesz sobie znaleźć trasę idealna pod Ciebie i Twój wzrost/rozmiar palcow/długość piszczela itd. zdecydowanie
@Zielony_Minion: nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc, że się nie znasz. chodziło o to, że nie obejrzałeś filmiku?

myślałem ze na każdej sztucznej ścianie wspinaczkowej na całym świecie droga o wycenie 6c będzie przedstawiała bardzo podobne trudności. ja jestem noobem ale wydaje mi się, że ten gość patrząc na to jak się porusza na ścianie, jak stawia stopy itp u mnie na ściance zrobiłby max 5c.
myślałem ze na każdej sztucznej ścianie wspinaczkowej na całym świecie droga o wycenie 6c będzie przedstawiała bardzo podobne trudności


@skinrunner2: no to już wiemy, gdzie jest błąd logiczny.
Garstka najlepszych wspinaczy często nie zgadza się co do wyceny danej trasy, a Ty sądzisz że miliony route-setterów będzie spójnych? No niestety nie. Stąd rozbieżności i to duze. Plus tak jak napisał @gleorn ścianki zawyżają, żeby ludzie się czuli lepiej.

W ogóle to
@Zielony_Minion:

no to już wiemy, gdzie jest błąd logiczny.

to nie był błąd logiczny.

@gleorn to chyba mamy wyjaśnienie problemu, bo u mnie po ustawieniu nowych dróg jej wyceny daje nie ścianka tylko klienci na fb a potem jest wyciągana średnia a ponieważ wydaje mi się, że ludzie są bardziej skłonni przyznać, że coś sprawiło im mniejszą trudność niż było w rzeczywistości to mają raczej tendencję do zaniżania wycen.
@One_day_full znam osoby co w drugim sezonie w skałach zrobiły VI.5 a inne od 5 lat marzą o VI.1 także wszystko zależy też od predyspozycji, nie tylko od poprowadzenia