Wpis z mikrobloga

Hej, odmierzanie rzeczy w CSS za pomocą pikseli w dzisiejszych czasach jest mało precyzyjne. Niemniej nie mam innego monitora, aby to przetestowac. Sa monitory 1080p, 1440p, 2k, 4k, nawet 5k sie zdarzalo. Dlatego czy dobrze mysle, ze ustalanie czemus dlugosci w CSS za pomoca pikseli nie ma sensu? U kogos cos majacego powiedzmy typowe 1366x768px z laptopow to np. cos o dlugosci 200px moze wygladac ok, ale u kogos takie 200px na ekranie 4k moze byc miniaturka, bo tutaj 200px to kropla w morzu, ktora slabo sie skaluje. Dobrze mysle? Dlatego lepiej korzystac z innych jednostek, ktore lepiej sie skaluja #webdev #webdesign #css
  • 1
@Kosiek30 moim zdaniem źle myślisz, mówię to jako posiadacz wielkich monitorów od zawsze.

Jak mam duży, gęsty ekran to wiem i spodziewam się że pewne rzeczy będą wyglądały na mniejsze. Jeśli coś na stronie jest za małe to sobie powieksze ctrl-+

Natomiast pewna ilość stron próbuje na siłę powiększać i dopasowywać ich wielkość do hmm... najgorzej jeśli bierze szerokość ekranu. Bo ekrany komórek zwykle są pionowe a monitory poziome i wykrycie dużej