YouTube przypomniał mi dawny film od Veritasium gdzie nawet zrobiłem grę na podstawie jego filmu, ale do dziś nie wierzę, jego strategii, że 31% procent co będzie wchodzić w box z numerkiem jaki się wyświetli wygra, ponieważ to jest losowe, sam to programowałem, wszystko jest losowe jak na filmie.
Ale możecie sami sprawdzić jak chcecie, jest opensource jak coś.
@vytah: Ale mi chodziło, aby samemu grać w to i testować różne teorie.
Jakie teorie ma sprawdzać PC, losowo? To typowa logiczna gra dla człowieka.
Pograj sobie, ja raz za 5 razem trafiłem, ale raczej przegrywam, teoria Veritasium nie działa, tak jak inni youtuberzy mówili mu, a on nie chciał wierzyć, to wszystko jest losowe.
Po prostu klikaj na losowe pudełka zanim trafisz, masz większą możliwość na trafienie niż teoria Veritasium
Pograj sobie, ja raz za 5 razem trafiłem, ale raczej przegrywam, teoria Veritasium nie działa, tak jak inni youtuberzy mówili mu, a on nie chciał wierzyć, to wszystko jest losowe.
@aptitude: bo masz to zaimplentowane inaczej niż w zagadce, do tego ta zagadka nie nadaje się do grania przez jednego gracza.
W zagadce każdy z więźniów ma taki sam układ numerów w pudełkach, a u Ciebie gdy trafimy, kolejnym razem układ
@aptitude: symulacja jest lepsza niż ręczne testowanie bo w eksperymencie możesz ustawić powiedzmy 1000 powtórzeń. Natomiast tak jak sam zauważyłeś może się zdarzyć nawet 5 razy z rzędu że strategia nie zagra, co nie zmienia faktu że dla dużej ilości powtórzeń strategia powinna zbiegać do 31% skuteczności. To trochę jak z rzutem monetą - pomimo że masz skuteczność 50%, to możesz mieć 5x z rzędu reszkę. I na podstawie tych 5
nie nadaje się to do implementacji jako gra, bo gracz zapamięta sobie układ numerów i przy kolejnych więźniach będzie pamiętał gdzie było jego pudełko (więźniowie w zagadce nie wiedzą tego).
@hellfirehe: nadaje, bo strategią jest rozpoczęcie przeszukania od pudełka z własnym numerem więc jakakolwiek wczesniejsza wiedza jest bez znaczenia
@hellfirehe: ok ale juz wiem do czego pijesz, zle sie wyraziłem we wcześniejszym komentarzu. Prostując - implementacja OPa z linku który podał nie nadaje się do niczego.
Ale możecie sami sprawdzić jak chcecie, jest opensource jak coś.
Można zagrać: https://skorotkiewicz.github.io/find-hidden-number/
#matematyka #programowanie #veritasium
Jakie teorie ma sprawdzać PC, losowo? To typowa logiczna gra dla człowieka.
Pograj sobie, ja raz za 5 razem trafiłem, ale raczej przegrywam, teoria Veritasium nie działa, tak jak inni youtuberzy mówili mu, a on nie chciał wierzyć, to wszystko jest losowe.
Po prostu klikaj na losowe pudełka zanim trafisz, masz większą możliwość na trafienie niż teoria Veritasium
Nigdy tak nie miałem, że trafiłem, za drugim razem :D
@aptitude: bo masz to zaimplentowane inaczej niż w zagadce, do tego ta zagadka nie nadaje się do grania przez jednego gracza.
W zagadce każdy z więźniów ma taki sam układ numerów w pudełkach, a u Ciebie gdy trafimy, kolejnym razem układ
@hellfirehe: nadaje ale jako rozwiązanie multiplayer na 100 graczy.
@aptitude: xD ofc ze jest 31%
https://toolfish.com/100prisoners/
@hellfirehe: nadaje, bo strategią jest rozpoczęcie przeszukania od pudełka z własnym numerem więc jakakolwiek wczesniejsza wiedza jest bez znaczenia
@boa_dupczyciel: na etapie pierwszego więźnia każda strategia jest równa i daje 50% szans bez względu na kolejność przeszukiwania.
Istotą zagadki jest strategia dopiero dla 100 (a w ogolnosci większej niż jeden) liczby więźniów którzy sukces osiągają albo wszyscy albo nikt.
I to dopiero w tej sytuacji istotny jest algorytm postępowania który maksymalizuje ten sukces kolektywny.
@aptitude: xD co w niej logicznego? lotto to też gra logiczna?