Wpis z mikrobloga

Rozważam zakup Peugeota 308 SW. Nie stać mnie niestety na hybrydę, więc rozważam silniki 1.2 PureTech 130 KM i 1.5 BlueHDi 130 KM. Któryś z nich jest dobrą opcją na auto rodzinne (2 dzieci na pokładzie)? Dojeżdżam codziennie do pracy 30 km w jedną stronę. Poza tym weekendami wypady za miasto, na działkę i dość często podróże z rowerami w góry. Czy jednak lepiej Octavia w kombi z 1.5 TSI lub z miękką hybrydą?

#motoryzacja #samochody #peugeot #skoda #kupnosamochodu
  • 9
  • Odpowiedz
@klintoniusz 1.2 Puretech to porażka ze względu na pasek rozrządu smażący się w oleju, którego resztki zatykają smok olejowy.
1.5 Blue HDi jest trochę lepszy i też ma swoje problemu, głównie z systemem adblue.
Miałem Peugeota 307, teraz mam samochód z grupy VAG 1.2 TSI i Peugeot jeśli o usterkowość, to porażka. Zawsze byłem przeciwnikiem VAG.
  • Odpowiedz
@klintoniusz mam 1.6 bluehdi 2014
Skrzynia padaka, totalny brak mocy od dołu - na wolnych prędkościach musisz w #!$%@? redukować (tam gdzie auto powinno bez problemu dać radę na drugim biegu musisz zejść do jedynki)
Bardzo nieprzemyślane wnętrze - pół auta zajmuje przegroda z dźwignią hamulca która nie jest sensownie zrobiona . Uchwyt na kubek przy podłokietniku i to jeszcze jeden. Nie ma miejsca na telefon. Poszli w minimalizm ale trochę przesadzili.
  • Odpowiedz
@klintoniusz pure tech, pasek w kąpieli olejowej - unikać. 1,5 tsi udany silnik zwłaszcza z DSG, z manualem niektórzy twierdzą że mają "kangura" na jedynce ja czegoś takiego nie miałem albo nie zauważyłem.
  • Odpowiedz
@klintoniusz: Mam 1.2 PureTech 130 KM 3008 z 2021. Nie narzekam. Ekonomika mogłaby być lepsza, bo jednak w aucie takich gabarytów należy się pogodzić ze spalaniem 10-11l. Mimo niskiej mocy skrzynia robi robotę i auto jest dość zrywne i fajnie reaguje.
Podczas przeglądu miałem wymieniany pasek, trzeba pamiętać jednak okresowo o tej wymianie, bo pasek szybko parcieje.
Po ponad 2 latach użytkowania nie mam większych uwag. Bardzo fajne auto, wnętrze przestronne,
  • Odpowiedz
@klintoniusz ja bym brał Octavię 1.5 TSI. Ktos pisał o Corolli i to też fajna opcja nawet ze słabszą hybrydą 124KM (albo coś koło tego). Peugeot teraz ma strasznie małe i słabe silniki. VAG też się psuje ale przez inne rzeczy. Peugeot ma wady konstrukcyjne a w vagu masz słabą jakość elementów
  • Odpowiedz
@klintoniusz: coś pisali że ten 1.2 mają teraz robić na łańcuchu, ale musiałbyś ogarnąć czy już jest ta nowsza wersja, a i tak ciężko wyczuć jak im wyjdzie. Z paskiem to niby przyczyną jest zanieczyszczanie oleju z czasem, więc niby trzeba pilnować interwałów i kontrolować pasek. Ja wziąłem 1.2 zobaczymy jak będzie
  • Odpowiedz
@klintoniusz: Osobiście posiadam 1.2 wersję 100 KM w 208 i auto zbiera się i jeździ w porządku. Kuzyn posiada Citroena C5 Aircros z silnikiem 1.2 wersja 130 km taką jak ty wspominasz, także nie ma czego samochodowi zarzucić pod względem pracy. Silnik ma swój charakterystyczny 3 cylindrowy dźwięk. Słychać to zarówno podczas postoju jak i mocniejszego przyśpieszania. W trakcie równej jazdy silnik jest bardzo cichy.
Co do wspomnianego paska, zostały już
  • Odpowiedz