Wpis z mikrobloga

W moim #kawasaki #vn1500 rezystancja pierwotna oraz wtórna cewek jest za duża, dodatkowo lampa stroboskopowa pokazała że na jednej wypada zapłon podczas obrotów jałowych. Nie żeby mnie to jakoś przeszkadzało, po prostu ten moto to moje marzenie i chcę go doprowadzić do satysfakcjonującego dla mnie stanu mechanicznego.

Nie chcę kupić używanych cewek, bo po pierwsze nikt kto sprzedaje cewki nie chce sprawdzać rezystencji a po drugie nie wiem ile używka podziała.

W tym moto są 2 cewki tec mp10. Wymieniając obie, powinienem również wymienić kable? Fizycznie nie widzę uszkodzeń.

Jakieś sugestie skąd mogę dostać wspomniane cewki nowe lub bardzo dobrej jakości zamienniki?

#motoryzacja #motocykle
  • 11
  • 0
@Man_of_Gx przyznam szczerze że te wyniki to tak z głowy Ci napisałem bo pomiary robiłem 3 miesiące temu. Jak napisałeś że coś jest nie tak to zacząłem grzebać i na szczęście znalazłem notatkę gdzie zapisałem sobie dokładne wartości zaraz po pomiarach. Pierwotna pokazała 5,5 Ω a wtórna 32kΩ. Multimetr raczej dobry na nowej baterii.
Wybacz za zamieszanie.
@misiek735: I tak proponuję zmierzyć innym miernikiem :-) Tam są 2 kłębki drutu oporność nie bardzo ma jak rosnąć w ten sposób chyba że wilgoć się dostał i utlenia styk drutu ze złączką. Tak czy owak wyeliminowałbym kwestię błędu miernika.

Gx
  • 0
@Man_of_Gx ok, dzięki. W grudniu tego roku będę miał ponowny dostęp do motocykla więc wtedy chętnie zmierzę.

Co do gubienia zapłonu na jednej cewce, myślisz że to wina kabli pomiędzy cewkami a fajkami?
  • 0
@Man_of_Gx Cześć ponownie. Wracam do tematu bo w końcu dzisiaj miałem dostęp oraz czas aby spędzić i pogrzebać coś przy motocyklu.

Porobiłem dokładne pomiary na cewkach, tak to wygląda:

Cewka prawa:
Połączenie kabli: dolny do tylnego prawego cylindra, rezystancja tego kabla to 4.75 kilo omów.

Górny do tylnego lewego cylindra, rezystancja tego kabla to 4.32 kilo omów.

Rezystancja samej cewki:
Pierwotna: 2.5 - 2.6 omów
Wtórna bez kabli: 21.70 kilo omów
Wtórna
@misiek735: Cewki i druty w kablach to raczej robią swoje, wypadanie zapłonu przypisałbym raczej problemom ze stanem cewek albo izolacji kabli WN ale tego bez miernika indukcyjnego który generuje napięcie w kV nie stwierdzisz nie mam pewności czy miernik do standardowej izolacji czyli do kabli 230/400 który daje koło 1 kV wystarcza ale powinien już dać jakieś przybliżenie.

Gx
@misiek735: Czuć to wypadanie zapłonu na silniku? Jeszcze można by LEDem albo oscyloskopem sprawdzić na wejściu sygnału na stronę pierwotną czy nie gubi sygnału.

A jak masz dwie takie same cewki i wypada tylko na jednym to możesz zamienić i sprawdzić czy się przeniesie.