Wpis z mikrobloga

Mirki, dostałem emaila od Zalando po francusku z potwierdzeniem zamówienia. Nie ładuję obrazków, nie otwieram załącznika, ale sprawdzam domenę z jakiej przyszło i wygląda legitnie. Myślę, jakiś dobrze dopracowany scam. Lampka się zapaliła, że może jakiś brązowy kolega mi shackował konto. Odpalam Zalando pl, loguję się i nie ma zamówienia - no cóż, jakiś fake. Z ciekawości otwieram Zalando fr, wchodzę już zalogowany z domeny pl, a tam się okazuje, że jest zamówienie do Francji opłacone przez PayPal. Wtf?
#security #kiciochpyta #internet #cyberbezpieczenstwo #sekurak #zaufanatrzeciastrona #bezpieczenstwo
  • 10
  • Odpowiedz
@kthxb: właśnie jest ciekawa sprawa z tym, bo mam Amazona i mieszkam w Holandii i kiedyś zamówiłam coś na holenderskiej stronie, a potem sprawdzałam stan zamówienia na polskiej, bo mi się pomyliło. Legitnie zalogowało mnie na moje konto założone na nl, z tym że żadnego zamówienia w historii nie było, a kasa przelana. Trochę minęło zanim ogarnęłam, że historia zamówień zależy od kraju domeny.

Nie wiem co się zadziało u Ciebie,
  • Odpowiedz
  • 1
@kthxb Polecam zmienić hasło i wylogować nie wszystkie aktywne sesje logowania na stronie Amazona, jeśli się da. Tak na wszelki wypadek.
  • Odpowiedz
@kthxb moim zdaniem ktos pozyskal dostep do twojego konta w sklepie i zrobil na nim sobie zakup swoim paypalem aby pozniej dokonac np. sporu w pp ze nie dostal towaru ze sklepu. Moze masz dobrze wygladajace konto wieloletnie to takie roszczenie ma większą szanse powodzenia. Na twoim miejscu poza zmiana hasla anulowalbym to zamowienie i/lub napisal do sklepu aby oni anulowali i im nakreslic sytuacje (logowanie z innego ip)
  • Odpowiedz
@kthxb: Ktoś wali refundy na Twoim koncie. Warto to zgłosić, choć z drugiej strony też nie ma się o co martwić, bo nikt nie pociągnie Cię za to do odpowiedzialności, bo to płatnik jest osobą, która zawiera umowę, a nie właściciel konta.
  • Odpowiedz
@AVOIDME: no nie wiem czy nie ma sie co martwic, ja bym jednak nie chcial aby moje konto mialo historie gdzie obarczam wina (falszywie) sklep za niewywiazanie sie z umowy, pewnie jakos sobie oznaczaja takie konto i kiedys w przyszlosci gdyby zaszla sytuacja gdzie faktycznie by cos bylo nie tak z ich winy to mogliby wrocic i odniesc sie do tego incydentu ze to znowu ma miejsce.
  • Odpowiedz
  • 1
@ubog: @AVOIDME Dzwoniłem na infolinię i jedyne co robią to banują konto xD Załóż se pan teraz na nowy email, historii zamówień nie ma i nie będzie. Kontaktu do IT nie ma. Pytałem czy mogą mi zmienić adres, żeby buty przyszły do mnie, ale się nie dało xD
  • Odpowiedz
@kthxb: Najgorzej jak masz malware na kompie i #!$%@? ci ciasteczka (pliki cookie), w taki przypadku nikt nie musi znać twojego hasła.
A masz w ogóle wlączone 2FA ? czy na zelando sie nie da?
  • Odpowiedz
  • 0
@Wodazrodlana_: Nie wiem czy się da, ale nie miałem. Na takich mniej ważnych portalach się raczej nie przejmowałem. Pewnie był gdzieś jakiś wyciek, bo zdaża mi się używać tego samego hasła na kilku stronach.
  • Odpowiedz