Wpis z mikrobloga

Reklamacja do biura podróży.
Hej, czy może przez przypadek ktoś miał sytuację gdy z sukcesem zareklamował nieudaną wycieczkę wykupioną przez biuro podróży? (Itaka) Jeśli tak to czy mógłby się podzielić wiedzą jak to skutecznie zrobić?

TL;DR;
W biurze Itaka wykupiliśmy wycieczkę do Turcji na 7dni - 2 pokoje, a 3 noce musieliśmy spędzić w pokoju 5-osobowym. Zawiadomiliśmy rezydenta od razu ale miał #!$%@?. Dużo ludzi z Polski z Itaki miało ten sam problem.

Chciałbym jakieś zadośćuczynienie, nie wszyscy znajomi się znali przed wyjazdem, byli obcy dla siebie i musieli mieszkać razem, było im niekomfortowo. Plus 2 dni nie mogliśmy nic zaplanować bo w recepcji mówili, że "przyjdźcie za 3-4h to będą" lub "nie wiem o co chodzi, pierwszy raz słyszę, przyjdźcie za 3h", a ludzie na recepcji się zmieniali i tak w kółko. Cały wyjazd przez to był niesmak jak zostaliśmy potraktowani.

Wiem, że są kancelarie które zajmują się tym na drodze sądowej ale to następny krok. Ciekawi mnie czy komuś się udało skutecznie zareklamować wycieczkę z jakiegoś biura podróży (lub skutecznie zareklamować wycieczkę w Itace) - otrzymać prawdziwe zadośćuczynienie a nie bon na 400zł?

Odpowiedź od Itaki oczywiście zamieszczę dla "potomnych" w komentarzu.

#itaka #biuropodrozy #wakacje #podroze #wczasy #podrozujzwykopem #reklamacja #tui #rainbow
  • 5
Dzięki za odpowiedź ???? Niestety przelewem za 5os. Czytałem o tej karcie i się powołam na nią. Po prostu z tego co czytam o Itace i innych biurach (mało przykładów z Itaki) to zlewają sprawę bonem na ok.5% kwoty wycieczki - w sensie na zwykłą reklamacje.
@o-co-chodzi: polecam wcześniej skonsultować to z rzecznikiem konsumenta. Tabela ma charakter pomocniczy i nie opisuje precyzyjnie Twojej sytuacji. Przede wszystkim wymienia pokój 4 osobowy zamiast 2 osobowego, więc być może można się spodziewać, że w Twojej sytuacji wartość rekompensaty będzie nieco wyższa. Z drugiej strony jednak tabela wskazuje, że decydujące jest to czy w pokoju zostały umieszczone razem osoby obce i tu pytanie czy to sprawia, że rekompensata będzie minimalna czy
Zlali nas bonem na ~5% ceny wycieczki. Może Twoje biuro będzie bardziej ludzkie bo Itaka kompletnie nam nie pomogła na miejscu i również ma #!$%@? teraz.