Wpis z mikrobloga

Czy jest jakaś rozpiska / repozytorium w którym opisane jest jaki armator pływa do jakiego portu? Moja firma przymierza się do wprowadzenia spedycji morskiej i nie wiemy nawet z której strony to ugryźć. W listopadzie jedziemy na szkolenie.

Czy jak podstawiamy auto do portu to czy armatorzy zajmują się przeladunkiem z naczepy na kontener czy muszę znaleźć firmę która zrobi to za mnie i dowiezie do portu kontener gotowy do podjęcia?

Są jakieś giełdy? Albo jakaś strona na której mogę rozesłać zapytanie do kilku armatorów naraz? Czy jednak do każdego oddzielnie przez formularze kontaktowe?

#spedycja #spedycjamorska #transport
  • 16
@swerve: nie jest to najlepszy moment na spedycję morską.
W to co robi Maersk teraz, czyli zatrudnił swoich handlowców i poszli w sprzedaż bezpośrednią, zaraz zacznie robić i CMA CMG i Cosco i pewnie MSC.

A wracają do Twojego pytania, to w przyszłym roku wchodzi nowa umowa o współpracy (raczej wejdzie) więc wielka piątka podzieli między siebie tort i wówczas zobaczysz co i jak
@czarny_matt94: spedytorzy na własne życzenie zostali wyruchani, można dodać:

https://trans.info/pl/morski-transport-bez-spedytorow-maersk-chce-obejsc-posrednikow-259656

Według The Loadstar.com, spedytorzy zbijają obecnie fortuny na wzroście stawek w transporcie morskim. Portal podaje przykładowo, że zawierają oni kontrakty z armatorami takimi jak Maersk na poziomie 4 tys. dolarów za TEU a następnie sprzedają swoim klientom za 20 tys.


Anonimowy analityk cytowany przez portal twierdzi, że Maersk „traci tu ok. 16 tys. dolarów i chce za to ukarać spedytorów”.
@eloyard: zostali wyruchani nie spedytorzy w Europie, a skośnookie firmy mające pierwobooking na statkach. Jak w 2021 roku stawki poszybowały do 20k USD za puszkę z kantońskich portów, to ci co musieli, to licytowali się w górę co do miejsca na statku. I ok, jeśli wiedziałeś, że masz na wtedy i wtedy do podjęcia kontener to mogłeś na prebookingu sobie rezerwować miejsce. A jak np. dostawałeś info na 2 tygodnie przed
@swerve: Takiej rozpiski raczej nie ma, możesz jedynie posprawdzać serwisy każdego armatora i na tej podstawie sprwadzić co gdzie jak.

Armator raczej nie, ale terminal w porcie już tak - np BalticHub w Gdańsku, ale nie polecam tego serwisu. Lepiej po ludzku znaleźć magazyn który zrobi przeładunek --> podstawić pusty kontener, załadować i dostarczyć do portu :) Jak coś to moja firma dysponuje takimi usługami XD

Nie ma giełdy xD -
  • 1
@Kanye__West: @mateo971

Akurat notujemy bardzo dobre wyniki w drogówce, prowadzimy kontrakty, ja sam mam w tym miesiącu rekord marżowy z całej swojej 3 letniej kariery ( ͡° ͜ʖ ͡°) może z wyjątkiem prowadzenia własnych aut firmowych, bo dyspozytorzy narzekają i mówią, że przy obecnej koniunkturze to mogliby zarobić więcej w Żabce. No ale kumaci handlowcy są zarobieni.

Co do spedycji morskiej to raczej ja namawiam szefa, mamy
@swerve: Z małym wolumenem będziecie musieli na początku zdobyć klientów aby sobie wybudować na konkretnych kierunkach jakieś ilości by ucięli wam ze stawki. Opłaca się ogarnąć jakiś agentów w Chinach, często oferują lepsze stawki niż armatorzy i ogarną tematy jak masz paru załadowców, czy warunki odbioru jak np. EXW. W przypadku exportu to tylko bezpośrednio do armatora.

Nie ma gotowych rozwiązań na stawki, bardzo często negocjujesz na zasadzie że blefujesz że