Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem dlaczego duże sieci marketów sportowych nie oferują chociaż jednego roweru miejskiego z odblaskową ramą? Tyle się gada o widoczności na drodze, a ja muszę domowym, amatorskim sposobem oklejać.
W Tomaszowie najtańsze taśmy odblaskowe są u Chińczyka przy Mrówce na Kwiatowej. 10 metrów za 10 złotych. Ja tam kupuje czerwone, a przód oklejam tekstylnymi taśmami odprutymi z kamizelek z second handu. Często z dziecinnych, z jakichś szkółek piłkarskich ze Skandynawii. Co tydzień w najtańszym dniu w Tipo można choć jedną taką kupić za dwa złote. Odpruta nożykiem do tapet taśmę podklejany taśma dwustronną np. z Action za 5 zł, no i przyklejamy na ramę. Ja mam tak oklejoną kierownicę i widelec. Tył na czerwono taśma od Chińczyka. Ona jest trochę niestety sztywna, więc by się nie odklejala trzeba ją docisną bezbarwna taśma klejąca co zmniejsza właściwości odblaskowe.

Ale marzeniem jest rama jak z filmiku. Czy pomysł z Berlina trafi kiedyś do masowej produkcji?

#rower #noc #drogi #odblaski #uslugiaocjalne #pomiescie #tomaszowmazowiecki #lodzkie #decathlon #gosport #eberhardschilling #berlin #niemcy
Poludnik20 - Nie rozumiem dlaczego duże sieci marketów sportowych nie oferują chociaż...
  • 14
@Poludnik20:

Rower powinien być wyposażony:
z przodu – w co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej (może być migające);
z tyłu – w co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz w co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej (może być migające);
w co najmniej jeden skutecznie działający hamulec;
w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

Rower może być wyposażany:
z
@WpiszSwojLogin: moim zdaniem może być też tak, że jeśli rama byłaby odblaskowa to nikt nie kupowałby masy pierdół, świecidełek, wszelakich plastików do których można przypisać metkę że to „klasa bezpieczeństwa 4”, przy innym o 20 zl droższym „klasa bezpieczeństwa 6” jak robi np. Decathlon.

Tych sklepów broń Boże jako całego pomysłu nie krytykuje, bo są wspaniałe, zrewolucjonizowały handel sprzętem i mają ogronny wpływ popularyzacje aktywności fizycznej wśród przeciętnych ludzi, nie tylko
@Poludnik20: początek tego materiału Deutsche Welle jest moim zdaniem nieodpowiednio sformułowany. Chodzi właściwie o jedno zdanie, ale ważne bo pierwsze i ludzie to zapamiętują. Skrótowo mogą tak zacząć mówić o tym, co wypacza ideę.

To nie są neonowe ramy, bo to sugerowałoby jakieś dziwactwa kolorystyczne które są już dostępne nawet w regularnej ofercie i nawet niedrogo — jak rower górski popularnej marki Rockrider w Decathlonie, w kolorze jaskrawo zielonym, ale nie
@Poludnik20: ale niestety pewnie z powodów marketingowych sam sklep również wprowadza klienta w błąd. „Kolor: Zieleń fluorescencyjna" No nie. Jaskrawo zielony, ale nie ma właściwosci ani zatrzymywania światła ani odbijania na zasadzie odblasku. Znam ten rower, to jest jedynie jaskrawa zieleń. Swoją drogą na rowerze dedykowanym do jazdy po lasie czy po bezdrożach...

W „mocnych stronach” produktu jakoś nie chwalą się nadzwyczajnymi właściwościami lakieru ramy. Bo jest to jednie kolor.

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-rockrider-st-530-27-5-z-hamulcami-hydraulicznymi/_/R-p-311274
@eloar: wydaje mi się że się mylisz. W ustawie czy tam rozporządzeniu są zapisane pewnie obowiązkowe, a nie maksymalna powierzchnia. Przód tył musisz mieć, a resztę jak chcesz.
@Poludnik20: wg rozporządzenia, z tyłu musisz mieć co najmniej jeden odblask czerwony i nie może być w kształcie trójkąta, światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a białe z tyłu. To już jest "dość ściśle uregulowane". Z przodu nie musisz mieć odblasku w ogóle, musisz mieć z tyłu tylko.

Odblaskowa rama byłaby zapewne dość fajna, choć za czerwony odblask wkoło sztycy się mnie czepiali, bo jest widoczny ten odblask nie