@Thermao rowerzysta będzie najeżdżał okazjonalnie na pas ruchu, podobnie jak auta będą okazjonalnie najeżdżać na ścieżkę/ drogę/ ciąg/ #!$%@?, bo mocno się zawsze czepiacie nomenklatury.
Jeśli rzeczywiście jest jak mówisz, że przepisy nie są tu spełnione, to tym gorzej świadczy o bublach legislacyjnych, bo to wszystko jest jak najbardziej sensowne.
Bardzo dobrze zauważyłeś, że na wioskach jest to sytuacja rzadka i do takich miejsc jest to nieźle rozwiązanie (pewnie dało się lepiej).
@PlemniczyFuriant: Po wiem tak, mogę policzyć na ręcę jednej ręki, jak widziałem kogoś zapiedalającego autostradą w Holandii niczym Sebastian Majtczak na wycieczkę w Dubaju. To nie błąd. Raz widziałem taką sytuację, a do roboty codziennie jeżdżę autostradą.
@Krupier: i niby to jest niemożliwe, aby poprowadzić ścieżkę rowerową w taki sposób, aby nie dochodziło do kolizji przy skręcie? XD
Wolę kilometrami jechać oddzielną ścieżką i tylko raz na jakiś czas przeciąć drogę. Niż przez te same kilometry mijać co chwilę jadące bardzo szybko samochody osobowe albo nawet autobusy i tiry.
Nie widziałem żadnego badania cytowanego w komentarzach, ale szczerze bardzo wątpię, aby takie badanie było w stanie sprawdzić, ile
@ZAPRASZAM_DO_POLONEZA: jak nie umiesz jeździć to jest bez sensu, w Holandii to się sprawdza zajebiście (a jak rzeczywiście tam mieszkasz to tym bardziej nie wiem jak możesz tak #!$%@?ć XD)
@sargento: Jak jest widoczny? Tak jak w każdej innej sytuacji, a jak dochodzi do mijania się dwóch pojazdów to jest problem. Ścieżka powinna być tam gdzie się da, najlepiej oddzielona od jezdni dla bezpieczeństwa, a na pewno nie być jakąś śmieszną hybrydą drogi i drogi dla rowerów. Nie wspominając że dla rowerzystów byłoby zdrowiej gdyby ścieżka nie szła bezpośrednio przy jezdni, żeby nie wdychać spalin xD
@sargento: dokładnie. Notoryczne jest też wyjeżdżanie na pełnej piździe z posesji wszelakich na ścieżkę rowerową (i chodnik). Ciekawe tylko czemu zatrzymują się karnie zaraz przed wjazdem na jezdnię i się wtedy rozglądają... Zakodowane ludzie mają, że rozejrzeć się trzeba, bo tam coś może jechać co może im zrobić krzywdę (czyt. inny pojazd) np. wjeżdżając w bok. Poprzez takie skłonności wg. mnie rowerzysta jest bezpieczniejszy będąc na jezdni, lub jak na zdjęciu,
i niby to jest niemożliwe, aby poprowadzić ścieżkę rowerową w taki sposób, aby nie dochodziło do kolizji przy skręcie? XD
A w jaki sposób chcesz poprowadzić równolegle do jezdni biegnącą drogę rowerową tak, aby przy skrzyżowaniu z tą jezdnią jej nie przecinała?
XD
Wolę kilometrami jechać oddzielną ścieżką i tylko raz na jakiś czas przeciąć drogę. Niż przez te same kilometry mijać co chwilę jadące bardzo szybko samochody osobowe albo nawet autobusy
Jak chłopski rozum wam podpowiada coś z czym się zgadzacie, to wtedy żadne badania nie są potrzebne. Komentarz wykopka o niebezpiecznych skrzyżowaniach wystarczy, aby wyrobić sobie opinię.
@Gumaa: ale co tu jest do nie zgadzania się? Większość wypadków ma miejsce na
@Krupier: tak jak mówiłem - nawet jeżeli ta statystyka jest prawdziwa, nie masz porównania o ile więcej wypadków mogłoby być, gdyby zamiast osobnych dróg dla rowerów, zaczęli budować takie abominacje.
Mimo wszystko mamy mało rowerzystów na drogach (w porównaniu z taką Holandią). Równie dobrze 90% rowerzystów może jeździć głównie po dedykowanych ścieżkach zamiast po drogach, więc siłą rzeczy większość wypadków będzie na przejazdach. W twoich statystykach są uwzględnione zderzenia czołowe z
tak jak mówiłem - nawet jeżeli ta statystyka jest prawdziwa, nie masz porównania o ile więcej wypadków mogłoby być, gdyby zamiast osobnych dróg dla rowerów, zaczęli budować takie abominacje.
@ZAPRASZAM_DO_POLONEZA tak bardzo bezsensu, że w takiej Holandii jest ich cała masa i sprawdzają się świetnie. Oczywiście powstają tylko na mniejszych drogach. Też się temu dziwiłem początkowo, ale po tygodniu jazdy takimi drogami tak autem jak i rowerem doceniłem prostotę rozwiązania.
@ZAPRASZAM_DO_POLONEZA: no ma sens, bo spowalnia ruch samochodów. Polacy nie potrafią jechać zgodnie z limitem, wiec trzeba stosowac inne srodki niz same znaki (no progi to debilizm, wiadomo)
Mirki, jest jakieś picie najlepiej bez cukru albo w miarę mało, które da się pić i nie kosztuje fortuny? Ice tea zero bardzo dobre ale 6-7 zł za 1.5 litra to troche sporo
#bekazprawakow
Jeśli rzeczywiście jest jak mówisz, że przepisy nie są tu spełnione, to tym gorzej świadczy o bublach legislacyjnych, bo to wszystko jest jak najbardziej sensowne.
Bardzo dobrze zauważyłeś, że na wioskach jest to sytuacja rzadka i do takich miejsc jest to nieźle rozwiązanie (pewnie dało się lepiej).
Ale taguj #fiksacjeseksualneprawicy
Wolę kilometrami jechać oddzielną ścieżką i tylko raz na jakiś czas przeciąć drogę. Niż przez te same kilometry mijać co chwilę jadące bardzo szybko samochody osobowe albo nawet autobusy i tiry.
Nie widziałem żadnego badania cytowanego w komentarzach, ale szczerze bardzo wątpię, aby takie badanie było w stanie sprawdzić, ile
@ZAPRASZAM_DO_POLONEZA: jak nie umiesz jeździć to jest bez sensu, w Holandii to się sprawdza zajebiście (a jak rzeczywiście tam mieszkasz to tym bardziej nie wiem jak możesz tak #!$%@?ć XD)
@Ogau: swietne chyba do depopulacji tego narodu, już widze jak kiedowcy uważają na rowerzystów a rowerzyśvi na kierowców
A w jaki sposób chcesz poprowadzić równolegle do jezdni biegnącą drogę rowerową tak, aby przy skrzyżowaniu z tą jezdnią jej nie przecinała?
XD
@Krupier: a co człowiekiem, który spotka się z wyprzedzającym na siłę kierowcą?
@Krupier: jak to mówią "zaufaj nauce" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak chłopski rozum wam podpowiada coś z czym się zgadzacie, to wtedy żadne badania nie są potrzebne.
@Gumaa: a co ma być?
@Gumaa: ale co tu jest do nie zgadzania się? Większość wypadków ma miejsce na
Mimo wszystko mamy mało rowerzystów na drogach (w porównaniu z taką Holandią). Równie dobrze 90% rowerzystów może jeździć głównie po dedykowanych ścieżkach zamiast po drogach, więc siłą rzeczy większość wypadków będzie na przejazdach.
W twoich statystykach są uwzględnione zderzenia czołowe z
@Gumaa: ale to nie są abominacje.
Zmotywowałeś mnie do sprawdzenia i zerknąłem na 2022 r. I mamy tam:
Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących innymi pojazdami, w których poszkodowany został rowerzysta:
- nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe przejeżdżanie przejazdu dla rowerzystów, nieprawidłowe
@grand_khavatari: jak się boisz jeździć to nie jeździj rowerem, ale płacze zostaw dla siebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora