Wpis z mikrobloga

Czy obecny rozwój AI może wpłynąć na inteligencję komputera w grach strategicznych takich jak total wary ? Czy komputer wreszcie nie będzie czekał aż go wystrzelasz z artylerii albo zacznie wciągać twoją kawalerie w zasadzki w lesie ?
#totalwar
  • 7
@StahLeen: Wybacz, że tak późno. Zajmowałem się kilka lat temu AI do gier no i przeczytałem zarówno kilka wydań na ten temat jak i ogólnych artykułów. Odpowiedź brzmi tak:

Bardziej zaawansowana AI jest świadomie odrzucana przez twórców gier. Ryzykiem związanym z takim modelem podejmowania decyzji, jest nieprzewidywalność zachowań. Zaraz by się okazało, że optymalne jest robienie stacków jednej jednostki i kampienie po miastach. Jaka byłaby wtedy przyjemność z gry? I to
@StahLeen: Myślę, że działy R&D korpo robią jakieś symulacje, po to żeby wyciągnąć nieoczywiste i "lepsze" strategie zachowań. Natomiast ostatecznie to i tak będzie wprowadzane do rozgrywki jako grupa definiowanych reguł (a nie jako np sieć neuronowa). No i z dbałością o immersję ofc
  • 0
@pyra_wykop: a wiesz może czy np. nie dałoby się zaimplementować sieci neuronowej która jest ograniczona w jakiś sposób aby grać "wg. reguł" tzn. bez doomstacków i jakiś exploitów ?
a wiesz może czy np. nie dałoby się zaimplementować sieci neuronowej która jest ograniczona w jakiś sposób aby grać "wg. reguł" tzn. bez doomstacków i jakiś exploitów ?


@StahLeen: na pewno żadnego blackboxa nie doświadczymy w żadnej grze. Jak wspomniałem - mogą wyuczyć głęboką sieć, ale następnie odpalą techniki wizualizujące podejmowanie decyzji i przekonwertują na przyjemniejszą, ograniczoną pulę stanów.