Wpis z mikrobloga

Siemanko, na początku listopada kupiłem sobie robota planetarnego (BOSCH MUMS2AW00) na allegro w sklepie Neonet. Pech chciał, że musiałem trafić na feralny model i już podczas drugiego użycia silnik zaczął przerywać (tutaj dodam, że nie mieszałem sobie kamieni w misce, a po prostu zrobiłem ciasto czekoladowe i kolejnego dnia chciałem domową pizzę). Zwróciłem przedmiot z powodem "inna wada bądź niezgodność towaru z umową" i zażądałem zwrotu pieniędzy. Nigdy nie miałem problemów ze sprzętami AGD (tzn. każdy sprzęt kiedyś się psuje, ale raczej dopiero po roku a nie po dwóch dniach), więc w sprawach reklamacji jestem zielony. Neonet przyjął towar do Działu Reklamacji. Cała "operacja" trwała tyle, że minęło 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny (niestety dowiedziałem się, że to najlepiej zrobić dopiero po całym fakcie, jak już wspomniałem jestem zielony w tych sprawach). Wczoraj Neonet przysłał mi wiadomość w której informuje, że "w związku z przeprowadzonym sprawdzeniem sprzętu odnotowano następujący wynik ekspertyzy: Odmowa naprawy." oraz, że doszło do uszkodzenia mechanicznego przekładni napędu poprzez przeciążenie układu z mojej winy (tu jeszcze dodam, że owe ciasto na pizze również nie było z dodatkiem kamieni, zwykłe ciasto na pizze jakie można znaleźć w necie).

Myślałem, że Allegro zdoła mi pomóc, ale dostałem informacje, że "Kupujący zaznaczył powód zwrotu "inna wada bądź niezgodność towaru z umową", zatem jest to powód reklamacyjny. Sprzedający rozpatrzył reklamację negatywnie i zgodnie z procedurą zwrócił towar do kupującego. Jako serwis nie możemy w to ingerować."

Co w tej sytuacji mogę zrobić? Czy jest jakaś realna szansa na odzyskanie pieniędzy za bubel? Robota (jeżeli udałoby się go naprawić w ramach gwarancji) nie chcę, gdyż stwierdziłem że lepiej dołożyć i kupić coś porządnego niż coś do 500zł.

#zakupy #reklamacja #neonet #pytanie
GrzybyRyby90 - Siemanko, na początku listopada kupiłem sobie robota planetarnego (BOS...