Wpis z mikrobloga

Widzę, że ktoś ostro posmarował w kwestii promocji CPK.

Ogólnie zawsze lubiłem ten kanał, więc z zainteresowaniem obejrzałem i padł tam między innymi argument, że jednym z atutów tego lotniska byłoby jego wysunięcie na wschód względem reszty europejskich hubów.

Pozwoliłem sobie zamieścić komentarz pod spodem, że jestem sceptyczny, bo biorąc pod uwagę zamkniętą przestrzeń nad Rosją, gdzie nie ma gwarancji, że zostanie ona odblokowana nawet po zakończeniu wojny nasze położenie jest całkowicie peryferyjne, biorąc pod uwagę jak kanalizuje się ruch powietrzny, co z resztą można sobie podejrzeć na flight radarze.

Nie powiem, nie spodziewałem się, że mój komentarz będzie wisiał tak krótko zanim zniknie xD Za to można zobaczyć nawałę klasycznych pochwalnych okrzyków ze strony kont z dziwnie znajomym schematem tworzenia nicku <imię><nazwisko><4 cyfry> zaraz po tym jak został on wrzucony.

Co tu kryć, to jest dramat wielopoziomowo finansowany przez podatników xd

#goodtimesbadtimes #gtbt #cpk #infrastruktura #lotnictwo #bekazpisu
witajswiecie - Widzę, że ktoś ostro posmarował w kwestii promocji CPK. 

Ogólnie zaws...
  • 21
@ChristianHorner: masz jakieś źródło?

zacząłem szukać informacji na ten temat i znalazłem jedynie wzmiankę, że z tych planów zrezygnowano, głównie ze względu na klapę jaką ostatecznie okazało się ono w kwestii obsługiwanego ruchu w relacji do planów
@witajswiecie: mam takie same wrażenia, że ktoś za to zapłacił. Argumenty "przeciw" są bardzo naciągane, w takim sensie, że są bardzo łatwe do obalenia i można udawać, że jest więcej za niż przeciw. W rzeczywistości bardzo wątpię żeby ktoś minimalnie znający się na lotnictwie akurat podawał takie argumenty przeciw. Od samego początku wyłapałem mnóstwo manipulacji i nieścisłości, później może poświęcę chwilę, żeby wszystkie je wyłapać i wypunktować. Żeby nie być gołosłownym
@kishibashi odnośnie punktu trzeciego warto się teoche zagłębić w temat zamiast wypisywać co Ci się wydaje.

Porównujesz Okęcie, które jest bardzo blisko centrum miasta z twardymi ograniczeniami dot. Godzin lotów (przerwa w nocy) do Gatwicka, które jest lotniskiem peryferyjnym w Londynie to raz.
Dwa. Nie ma miejsca na kolejne pasy na Okęciu. To jest fakt.
Modlin lezy w bardzo złym miejscu w odniesieniu do otaczającego go krajobrazu. Dwie rzeki do okola, bardzo
@jedmar: ale lotnisko w Lizbonie, zlokalizowane w centrum to już pominąłeś, bo tak było wygodniej. Jeśli chodzi natomiast o przerwę nocną to ustanowiono ją dawno, w czasie gdy latały znacznie głośniejsze samoloty. W dodatku teraz wchodzą generacje jeszcze cichszych silników. Natomiast Modlin mógł być rozbudowywany, byli chętni inwestorzy, ale PiS blokował poprzez kontrolę nad PPL.

Póki co to Twoja odpowiedź pasuje pod "warto się teoche zagłębić w temat zamiast wypisywać co
@kishibashi Lizbona obsługuje teraz 20% mniej pasażerów niz Okęcie. Tex maja problem ze jest za małe i też nie chcą go robudowywac tylko szukają lokalizacji dalej.

A o pasach jest dokładnie powiedziane.
I to są te argumenty które są przytaczane od dawna. Po pierwsze wykup działek, po drugie, obwodnica, po trzecie jest to robuzowywanie lotniska w mieście czego się już raczej nie robi w obecnych czasach. Nikt się na to nie zgodzi.
@jedmar: ale lotnisko w Lizbonie w 2019 roku obsługiwało 31 milionów pasażerów, czyli dwa razy więcej niż Okęcie. A my mamy jeszcze Modlin.

Ja prowadzę "kampanię antyCPK" właśnie ze względu na takie fałszywe argumenty, że CPK jest rzekomo konieczne. A argumenty o problemie dla Niemiec są przy tym śmieszne i żenujące. Wam cokolwiek o Niemczech można powiedzieć i łykniecie bez popity.

Wymieniłem tylko kontrę do kilku pierwszych argumentów. Jednym z największych
@kishibashi jakim nam? Do jakiej szufladki mnie włożyłeś.

Z liczba pasażerów w Lizbonie masz rację.
Pomyliłem się, okecie ma mniej.

Bardzo mi się podoba komentarz na końcu filmu. Ze mamy dyskusje polityczna, a nie strategiczna.

Piszesz ze cpk nie jest koniecznie.
Na jakiej podstawie?
Praktycznie każdy argument o rozwijaniu lotnisk lokalnych jest odbijany. Nie tylko w tym filmie ale i w innych.

Idąc punkt po punkcie z Twojej analizy.

1. Oczywiście że
jakim nam? Do jakiej szufladki mnie włożyłeś.


@jedmar: do szufladki ludzi z kompleksem Niemca. Większość komentarzy pod filmem nawiązuje do retoryki "ale teraz Niemcom dupa pęknie", "Niemcy nas się boją".

Z liczba pasażerów w Lizbonie masz rację.

Pomyliłem się, okecie ma mniej.


Czyli płynnie przeszliśmy z "głupoty gadasz, doedukuj się" do "może masz rację, ale CPK może mieć inne potencjalne korzyści".

Też odniosę się punkt po punkcie:

1. Oczywiście że koszt
@kishibashi z żadnej z Twojej wypowiedzi nie wynika konkretnie dlaczego jestes przeciw?

Ze za drogo, że się nie da, czy ze co?
Bo punktujesz wybrane fragmenty filmu nie odnosząc się w ogóle do celów strategicznych jakie CPK za sobą niesie.

Cały Twoje punkty są na zasadzie "nie da się, to bez sensu i za drogo".
Uważasz że PL nie potrzbeuje tego lotniska, że regionalne wystarcza? Że Cargo, którego w PL nie ma
@jedmar: oho, wcześniej było, że to pewnie Niemcom się nie podoba, a teraz dom w Baranowie. Twoje pytanie wygląda trochę jak "Ej, a właściwie to dlaczego Ci przeszkadza, że kłamiemy?".

Ja jednoznacznie nie sprzeciwiam się koncepcji CPK w ogóle. Natomiast dziwne jest Twoje pytanie co mi to przeszkadza, bo już wymieniłem bardzo ważny argument, ale do tego jeszcze zaraz dojdziemy.

Dużo ważniejsze jest dla mnie przedstawianie fałszywej retoryki "CPK to konieczność",
@kishibashi

Zacznijmy od Niemiec. Nie trzeba za specjalnie znać się na geopolitycę, być anty lub pro - niemieckim, PISowcem lub też nie aby móc stwierdzić, że to lotnisko jest zagrożeniem dla interesów Niemiec. Jest i to duże
Zwłaszcza w kontekście CARGO.
Nawet jeżeli przejelibhsny kilka % udziałów w cargo to są to gigantyczne pieniądze, które Niemcy utracą. Nie są jakieś fantazje tylko geopolityka.
Myślisz że czemu w PL do dziś nie ma
@kishibashi i żeby była jasność. Nie specjalnie wierze ze to lotnisko sprawnie powstanie.
I ze #!$%@? setek milionów.

Ale to głównie nie przez sam koncept CPK tylko przez samych polityko którzy będą chcieli na tym zarobić.
@jedmar: oho, pojawiły się moje ulubione argumenty husaryczne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zacznijmy od Niemiec. Nie trzeba za specjalnie znać się na geopolitycę, być anty lub pro - niemieckim, PISowcem lub też nie aby móc stwierdzić, że to lotnisko jest zagrożeniem dla interesów Niemiec. Jest i to duże

Zwłaszcza w kontekście CARGO.


Jeśli nie trzeba się znać to wyjaśnij dlaczego, z liczbami. Ja wyjaśnię czemu nie jest.
@apaczessi: miło coś takiego przeczytać, tym bardziej, że podobne dyskusje obserwuję od miesięcy, wyglądają podobnie, tylko coraz szerszy krąg ludzi zaczyna łykać te bajki, a mi opadają ręce jak to widzę. Nawet koledzy w realu o tym mówią, mają całkowicie wypaczony obraz sytuacji, bo nawet nigdy samolotem nie lecieli, więc nie mają żadnego pojęcia jak w ogóle ten sektor funkcjonuje.

Ludziom próbuje się wtłoczyć ten pomysł do głowy pod przykrywką "CPK