Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Witam!

Jestem studentem #prawo i już za niespełna 2 lata czeka mnie aplikacja. Na chwilę obecną zainteresowałem się aplikacją adwokacką oraz sędziowską. Nasłuchałem się wiele historii od roczników wyżej. Chciałbym jednak skonfrontować się z rzeczywistością, dlatego swoje pytania kieruję nie tylko do absolwentów prawa, ale i aplikantów czy też już domorosłych specjalistów;

1. Czy na aplikację adwokacką ciężko się dostać? Chodzi o same egzaminy wstępne. Jak wygląda kwestiach ich zdawalności? Czy egzamin wstępny składa się wyłącznie z zadań zamkniętych? Czy studia jakkolwiek was do wstępnych przygotowały, czy może, jak to piszą niektórzy, zaczęliście czytać kodeksy na ostatnią chwilę?

2. Jak wyglądają wstępne na aplikacji sędziowskiej? O niej wiem zdecydowanie za mało, ponieważ zainteresowałem się nią całkiem niedawno. Czy w jej przypadku także mamy do czynienia z wstępnymi o charakterze zbioru zadań zamkniętych? Co ze zdawalnością? Trudno się dostać?
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!

#prawnicy #studia #studentprawa #prawnik #adwokat #sedzia #kssip



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: RamtamtamSi
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 3
@mirko_anonim 1. bardzo łatwo, na stronie ministerstwa masz egzaminy z zeszłych lat. Dostaje się każdy, kto zdobędzie sto punktów. Jeśli się nie dostaniesz, to odpuść sobie bycie prawnikiem. Zdawalność jest wysoka, a zaniżają ją idioci po prywatnych uczelniach oraz osoby, które co roku próbują, choć nie powinny.
2. Dostać się dużo trudniej. Masz test, z którego musisz dostać minimum X punktów (nie pamiętam ile), potem etap zadań otwartych. Sam test jest dość
@mirko_anonim przy okazji zorientuj się, czy lepiej w Twoim mieście aplikację organizują adwokaci czy radcowie. Uprawnienia masz identyczne w obu przypadkach, a różnice regionalne są spore - czasem lepiej iść do ORA, czasem do OIRP.